در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اسکان ۵۵ هزار و ۷۰ نفر در هفت همراه سرای بیماران

رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۰ گروه هدف توسط مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی تحت حمایت های روانی قرار می گیرند.

محمدحسین جوادی، رئیس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت گفت: برای حمایت از بیماران غیر بومی در زمینه تسریع فرآیند درمان و کاهش درد برای خانواده های بیماران با همکاری موسسه های خیریه، ۵۵ هزار و ۷۰ نفر شب را در هفت همراه سرای بیمار اسکان داده شده اند.

به گفته وی در حال حاضر ۷۰ گروه هدف توسط مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی تحت پوشش حمایت های روانی و اجتماعی قرار می گیرند.

او افزود: مددکاران اجتماعی در مراکز درمانی در راستای تقویت عدالت اجتماعی در نظام سلامت تلاش و تمرکز زیادی در حمایت روانی از گروه های آسیب پذیر بر اساس دستورالعمل های ابلاغی انجام می دهند. مددکاران اجتماعی با حفظ منزلت و کرامت انسانی بیماران اقدامات خوبی در زمینه های مختلف انجام داده و باید تعداد تخت های همراه سراهای بیماران توسعه پیدا کند.

جوادی گفت: مددکاران اجتماعی در زمینه حمایت های روانی و اجتماعی به خانواده ها آموزش های لازم را دیده اند و از مهارت کافی در خصوص کاهش آلام خانواده های بیماران برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار