مدیر هماهنگی و تولید شرکت گاز ایران گفت: سیستم‌های تولید گاز شامل ۱۹ پالایشگاهی که وظیفه تامین گاز را دارند، با تمام ظرفیت در سرویس هستند.

آقای  احمد زمانی مدیر هماهنگی و تولید شرکت گاز ایران در برنامه رادیویی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال:با توجه به سردی هوا چه دستور کاری دنبال می شود؟

زمانی: سیستم‌های تولیدی شامل ۱۹ پالایشگاهی که وظیفه تامین گاز را دارند، با تمام ظرفیت در سرویس هستند و تمام شبکه  انتقال از پالایشگاه‌ها و نقاط مختلف کشور که گاز به خط انتقال تزریق می‌کنند و تمام ظرفیت‌ها آماده به کار هستند. تمام شرکت‌های گاز استانی و مجموعه توزیعی پای کار هستند و نکته مهم این است که آن چه که ظرفیت تولید انتقال و توزیع شرکت  ملی گاز است الان به صورت تمام و کمال در خدمت مردم هستند.

نکته‌ای که شاید در واقع شاه کلید این موضوع در این روز‌ها باشد برای این که بتوانیم به نحو احسن از این وضعیت عبور کنیم بحث صرفه جویی در مصرف است و قطعا در توصیه‌هایی که در مواقع خاص برای کمبود‌ها آب و گاز و برق و هر نوعی که می‌شود بخشی ممکن است مربوط به تولید و تامین باشد . در بعد تامین، توزیع و تولید و انتقال گاز هیچ مشکلی وجود ندارد و نکته مهم برودت هوا در بعضی از استان‌های کشورمان است که این ظرفیت انتقال و توزیع یک مقدار به چالش کشیده  آنچه که مهم است کمک  مصرف کنندگان عزیزمان است.

سوال: الان در کدام استان‌ها نیاز است که گازرسانی تسهیل شود؟

زمانی: الان مشکلی نداریم از بعد حداقل‌هایی که باید وجود داشته باشد، ولی نوسانی که در دمای هوا و اتفاقات جوی که احتمال می‌دهیم پیش بیاید این نگرانی وجود دارد که در استان‌های تهران، آذربایجان‌ها و خراسان شمالی و جنوبی و رضوی به همین شکل این نگرانی وجود دارد که درواقع، چون انتهای شبکه‌های توزیع مان هستند.

 استان‌های تهران، قم که در مرکز قرار دارند نقش بالایی دارند  ودر واقع با مصرف بهینه و صرفه جویی می توان فشار گاز شبکه در قسمت‌های  انتهایی خط داشته باشیم.

برچسب ها: مصرف گاز ، تولید گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
سال 1399 در اردیبهشت خبر افزایش تولید گاز به یک میلیارد متر مکعب تا پایان همان سال تیتر رسانه ها بود ولی حالا وزیر از تولید حداکثری گاز خبر می دهد و از مصرف روزانه بالای 700 میلیون متر مکعب و کسری 100 میلیون مترمکعب تولید نسبت به مصرف و درخواست صرفه جویی 30٪ از مردم !؟ یعنی تولید گاز کشور کمتر از 600 میلیون متر مکعب است ؟پس آن تولید یک میلیارد متر مکعب تا پایان سال 1399 چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
مشعلهای پالایشگاه ها را بجای سوزوندن تصفیه کنید تا استفاده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چقدر نگران زمستان سرد اروپا بودیم کشور تعطیل شده اروپا نگران زمستان سخت ما شده الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۱
این مشکل هم مثل کرونا با تدبیر دولت و همکاری مردم فهیم حل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۵ دی ۱۴۰۱
چرا گاز اضافی در بالا سر پالایشگاه ها میسوزد چرا نمیتوانید آنها را جمع کنید مگر در تمام دنیا اینطوری گاز را می‌سوزاند
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۰۱:۱۹ ۲۵ دی ۱۴۰۱
کمتر گاز کشور و مردم صادر کنید به این کشور و اون کشور تا دچار همچین بحرانی کشور و مردم نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
گاز عراق رو قطع کنید تا بفهمند به ایران نیاز دارند. تا نخست وزیرشون دهنش بسته بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
لطفا اگی دلتون برای مردم میسوزه. گاز صادراتی رو هم مثل ترکمنستان قطع کنید اعم از ترکیه. عراق افغانستان وووووو. آنقدر به مردم فشار نیارید
آخرین اخبار