صندوق "پیشرفت و عدالت" سال آینده راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از پیش‌بینی راه اندازی صندوق "پیشرفت و عدالت" برای ۳۱ استان کشور در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت : صندوق پیش از این قرار بود در سال جاری راه اندازی شود، اما سازو کار آن فراهم نشد و قرار است برای سال آینده شاهد راه اندازی این صندوق‌ها باشیم.

وی افزود: در این صندوق برای هر استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که سازو کار و نحوه هزینه کرد آن فعلا اعلام نشده است.

نوروزی حمایت از بورس، حمایت از زنان و خانواده، حمایت از جوانی جمعیت و حمایت ویژه از آب و کشاورزی را از جمله دیگر نکات مثبت و قابل توجه در لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد.

وی افزود: در لایحه بودجه توجه ویژه‌ای هم به موضوع آب شده است.

نوروزی با اشاره به رشد خوب اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده، ادامه داد: خوشبختانه هم در زمینه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و هم اعتبارات هزینه‌ای میزان رشد اعتبارات استان در لایحه بودجه سال آینده همپای رشد کشوری و یا بیشتر از آن بوده است.

وی اظهار کرد: در زمینه اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای ۳۱ استان کشور در لایحه بودجه ۸۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده که نسبت به قانون بودجه سال گذشته با ۴۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، حدود ۸۲.۶ درصد رشد داشته است.

نوروزی افزود: سهم استان کرمانشاه از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌ها در لایحه بودجه سال آینده ۲۶۷۰ میلیارد تومان لحاظ شده که نسبت به قانون بودجه امسال با ۱۴۴۵ میلیارد تومان اعتبار، ۸۴.۷ درصد رشد داشته است و اگر از این رقم، اعتبارات توازن ملی را کم کنیم، رشد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان معادل ۹۲ درصد خواهد بود و از ۱۰۷۱ میلیارد تومان قانون بودجه امسال به ۲۰۵۹ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه رقم اعتبارات هزینه‌ای استان‌ها را هم در لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به قانون بودجه امسال با ۲۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان، حدود ۳۴.۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه سال آینده هم به همین میزان است و اعتبارات هزینه‌ای استان از ۹۶۶ میلیارد تومان در قانون بودجه امسال، با رشد ۳۴.۴ درصدی به ۱۲۹۸ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.