گازرسانی به ۶۴۶ واحد صنعتی در استان زنجان محدود شد

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با کاهش شدید دمای هوا و افزایش مصرف این انرژی در بخش‌های مختلف، گازرسانی به ۶۴۶ واحد صنعتی استان ۵۰ درصد محدود شد.

رحیم سلیمانی نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با اعمال محدودیت گازرسانی به صنایع استان گاز چندین واحد نیز قطع شد و این صنایع مجبور به استفاده از سوخت دوم شدند.

وی یادآور شد: تعطیلی مدارس و ادارات روز پنجشنبه هفته گذشته موجب صرفه جویی در مصرف انرژی گاز تا ۸۰۰ هزار متر مکعب شد اما با برودت هوا مصرف این انرژی روزهای گذشته با ۹۵۰ هزار متر مکعب افزایش به بیش از ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان اظهار کرد: کاهش یک درجه ای دمای محیط در مجموع موجب صرفه جویی ۶ درصدی در مصرف این انرژی خواهد شد بر این اساس عموم مردم می توانند علاوه بر عایق بندی درب ها و پنجره های محیط خود و استفاده از پرده های ضخیم از نفوذ هوای سرد و خروج گرما به بیرون جلوگیری کنند.

سلیمانی نژاد گفت: ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دمای آسایش استاندارد است درحالی که عموم مردم کشور به دمای ۲۵ تا ۲۷ درجه محیط زندگی خود عادت کرده اند و باید برای قرار گرفتن در دمای استاندارد تمرین کنند.

وی تاکید کرد: کاهش هر یک تا ۲ درجه سانتیگراد دمای منازل موجب صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف گاز در هر خانه خواهد شد.

برچسب ها: دمای هوا ، قطعی گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.