استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ثبت داده‌ها و آمار استانی دقیق و مستند در سامانه منتاک از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

آقای عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت: سامانه مدیریت و نظارت بر توسعه استان‌ها در وزارت کشور (منتاک) این امکان را فراهم می‌کند که رئیس جمهور تمام اطّلاعات ملّی و استانی را به صورت متمرکز دریافت کند.

وی ادامه داد: فلسفه اصلی این سامانه چابک سازی سیستم دولتی است و پیوسته بروز رسانی می‌شود و نیازی به وقت، هزینه زیاد و نیروی انسانی مختلف برای تجمیع و خلاصه سازی ندارد و بخش عمده‌ای از ارزیابی‌ها با استفاده از این سامانه میسّر می‌شود.

آقای فرشکاران رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم گفت: غالب اطّلاعات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی موجود است و در طول سال مدوّن می‌شود و قابل بارگذاری در سامانه است اما کارشناسان تلاش می‌کنند داده‌هایی که به ما ارائه نشده را نیز گرد آوری و تدوین و اطّلاعات استان را کامل کنند.

بررسی و تصویب ۲۶ مورد از طرح‌های زیربنایی استان، نهضت ملی مسکن در مرند، احداث واحد صنعتی شیمیایی در هشترود و ایجاد اماکن گردشگری در بناب از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.