۵۵ نفر از ابتدای فصل سرما تاکنون در خراسان جنوبی به دلیل انتشار گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده اند که از این تعداد ۹ نفر فوت کرده اند.

 

عباسی معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲ مرد و زن ۲۶ و ۳۲ ساله در شهرستان قائنات به خاطر استفاده از بخاری بدون دودکش در منزل جان باختند.

او افزود: همچنین روز گذشته مرگ مشکوک خانم ۴۰ ساله در شهرستان قائنات گزارش شد که مسمومیت بر اثر گاز مونوکسید کربن ثابت نشده است.

عباسی درباره نگرانی‌هایی برای افت فشار گاز و انتشار آن در فضا عنوان کرد: اگر بخاری استاندارد باشد و گاز قطع شود بعد از وصل مجدد امکان انتشار گاز نیست اما شهروندان در استفاده از وسایل گازسوز باید همواره رنگ شعله را چک کنند که آبی بسوزد.


بیشتر بخوانید


معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هرگونه نقص در سوخت‌رسانی وسیله گازسوز موجب بروز مسمومیت می‌شود ادامه داد: سرد بودن لوله بخاری نشان از انتشار گاز خطرناک در محیط دارد که باید افراد بلافاصله نسبت به ایجاد تهویه و خاموش کردن وسیله اقدام کنند.

او بیان کرد: علائم مسمومیت ناشی از گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، خستگی و خواب‌آلودگی است و اگر فردی دچار چنین علایمی شد باید به سرعت به اورژانس اطلاع داده شود چون اگر این علائم ادامه پیدا کند سبب کاهش هوشیاری و در نهایت مرگ آن فرد خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: فرد مسموم باید بلافاصله از فضا خارج شود، او را در حالت پهلو قرار داد و شرایط را برای تنفس هوای آزاد فراهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.