دانستنی‌های رانندگی؛

از عملکرد کارآیی موتور تا یخ زدگی باتری خودرو در زمستان

دانستن این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه، رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

دانستن نکات مهم و آموزشی در حین رانندگی با خودرو‌های سواری موضوعی بسیار مهم است و  این مطلب برای رانندگان با تجربه و کم تجربه رانندگان با سابقه و ماهر یا غیر ماهر می‌تواند مفید و آموزنده باشد.

هرروز راس ساعت ۱۶ عصر در حوزه حوادث و انتظامی (گروه اجتماعی)   می‌توانید این نکات کوتاه و مفید را بخوانید:

۱: ذخیره کردن سوخت از طریق خارج کردن لوازم اضافی در ماشین، این تیتر نیاز به توضیح ندارد و احتمالا اکثر ما مقداری لوازم بلا استفاده در ماشین داریم که فقط ماشین را سنگین کرده است و مشکل این است که این لوازم اضافه وزن ماشین را سنگین می‌کند، زیرا موتور نیاز دارد که برای حرکت دادن ماشین سنگین تر، از سوخت بیشتری استفاده کند.  

۲: گاهی اوقات نور خورشید بسیار شدید است و برای رانندگان خطرناک نیز می‌باشد و خوشبختانه یک روش اثبات شده و آسان برای این مشکل وجود دارد که از یک تلق قابل حرکت استفاده کنید که خلبانان جندین سال است از این روش استفاده می‌کنند. این روش بسیار ارزان است و باعث می‌شود که با رانندگی در طول تابستان احساس بهتری داشته باشید و فشاری کمتری روی شما باشد و گاهی اوقات آفتاب آنقدر زیاد است که نمی‌دانید با دستتان چگونه جلوی آن را بگیرید که در این مواقع تلق کمک کننده و موثر خواهد بود.  

۳: باطری ماشین نیز مثل هر وسیله دیگری دوست ندارد که بعد از یخ زدگی سریعا داغ شود و در حقیقت سرما می‌تواند به باطری ماشین آسیب زیادی وارد کند، پس بهتر است اول ماشین را گرم کنید. بعد چراغ ماشین را روشن کنید و بعد از مدت کوتاهی موتور را روشن کنید و همچنین می‌توانید با رادیو اقدام به گرم کردن ماشین کنید.  

۴: عملکرد کارآیی موتور شما کاملا وابسته به مخلوط عالی هوا و سوخت است؛ و برای این، بسیار مهم است که مطمئن شوید که هوا به خوبی وارد موتور می‌شود و هیچ آلودگی، ذرات و یا سایر آلودگی‌هایی که می‌توانند کارایی موتور را به خطر بیندازند، ندارد. به همین دلیل فیلتر هوای موتور شما باید با توجه به توصیه‌های تولید کننده خودرو شما جایگزین شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رانندگی ، پلیس راهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار