بارش برف ۲۲۸ محور روستایی را در قزوین مسدود کرد

به دنبال بارش برف و کولاک از شب گذشته تاکنون ۲۲۸ محور روستایی استان قزوین مسدود شده است.

 جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: این تعداد محور روستایی ۳۸۰روستای استان را در بر می‌گیرد که به محض پایان بارش برف، عملیات برفروبی و بازگشایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی افزود: در پی هشدار‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک شدید در استان، تیم‌های راهداری این اداره کل از شب گذشته با آماده باش ۱۰۰درصدی در جاده‌ها استقرار یافته و با اجرای عملیات برفروبی همزمان با بارش برف تلاش کردند تا هیچ راه ارتباطی در این استان مسدود نشود.

به گفته حق‌لطفی تاکنون ۳هزار و ۲۷۵ تن ماسه ونمک برای برف‌روبی و جلوگیری از مسدود شدن جاده‌های استان مصرف شده است.

وی افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها و کولاک در مناطق و محورهایی، چون الموت، بوئین زهرا و قزوین و استقرار توده هوای سرد تا چند روز آینده، تمامی تیم‌های عملیاتی این اداره کل کماکان با استقرار در سطح راه‌های ارتباطی نسبت به ایمن سازی جاده‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به رانندگان توصیه کرد با توجه به کولاک و لغزندگی جاده‌ها به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی در صورت امکان سفر خود را به تاخیر انداخته و در صورت سفر‌های ضروری نیز ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ، در جاده‌ها با سرعت پایین حرکت کرده و در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را به راهداران مستقر در سطح جاده و یا پلیس راه اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار