نمک پاشی ۱۵ هزار کیلومتر باند جاده‌ای در همدان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: محور‌های ارتباطی استان باز است و تردد در جاده‌ها با حفظ نکات ایمنی بلامانع است.

صفر صادقی راد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از نمک پاشی ۱۵ هزار کیلومتر از راه‌های جاده‌ای استان خبر داد و اظهار داشت: در بحران‌ها اولویت بازگشایی در مسیر‌های اصلی و شریانی است که در همین راستا با تلاش نیرو‌های راهداری تمام جاده‌های استان به غیر از محور فرعی و کوهستانی جاده گنجنامه به تویسرکان باز بوده و تردد در جریان است.

اوبا بیان اینکه با برنامه ریزی صورت گرفته، گروه‌های راهداری با استقرار در محور‌های برفگیر از مسدود شدن محور‌های اصلی جلوگیری کرده اند عنوان کرد: راهداران با برف روبی و نمک پاشی راه‌ها را باز نگه می‌دارند.


این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۵ راهدارخانه استان برای مواقع اضطراری آماده خدمات رسانی به در راه ماندگان است، تاکید کرد: در مجموع این ۳۵ راهدار خانه ۵۳۰ نیرو و ۳۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال آماده باش می‌باشند.

صادقی‌راد همچنین از مردم خواست تا از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های استان پرهیز کنند و گفت: در صورتی که مجبور به سفر بودند زنجیر چرخ، لباس گرم و مواد خوراکی با خود داشته باشند و حتما باک بنزین خود را از نبدا به طور کامل پر کنند.

او از انجام خدمات رسانی به ماشین‌های در راه مانده خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۱۰ دستگاه اتومبیل در راه مانده به علت وضعیت جوی جاده ها، امدادرسانی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان در خصوص مسیر‌های مسدود روستایی و نقاط دور افتاده نیز عنوان کرد: بازگشایی محور‌های روستایی با برنامه ریزی نیز در دستور کار راهداران خواهد بود که پس از اتمام بارش‌ها نسبت به بازگشایی راه‌های روستایی برف گیر استان اقدام خواهد شد.

صادقی راد با اشاره به اینکه راهداران از شب گذشته با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات در محور‌های مختلف استان مشغول برف‌روبی هستند، بیان کرد:مردم فهیم استان همدان می‌توانند برای اطلاعات از وضعیت راه‌های استان با ۱۴۱ تماس بگیرند و درخواست داریم حتما قبل از تردد‌های خود از وضعیت جاده‌ای استان آگاهی کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.