یک مقام دفاعی آلمان از آماده نبودن تانک‌های ارسالی به اوکراین خبر داد و گفت تحویل این تجهیزات تا سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت تجهیزات دفاعی «راین متال» آلمان در هشدارای اعلام کرد که تانک‌های «لئوپارد» اکنون آماده ارسال به اوکراین نیستند و برلین می‌تواند آن‌ها را سال آینده میلادی تحویل دهد.

به گزارش گاردین، این مسئله باعث شده اوکراین که فکر می‌کرد وعده انگلیس برای تحویل تانک‌های «چلنجر ۲» سایر کشور‌های اروپایی را هم تشویق می‌کند تا زودتر تجهیزات خود را ارسال کنند، ناامید کننده بود.

این مقام آلمانی به نشریه بیلد گفت: «حتی اگر فردا تصمیم بگیریم تانک‌ها را به کی‌یف بدهیم، بازهم تا ابتدای سال آینده زمان خواهد برد.»

شرکت راین متال آلمان در حال حاضر ۲۲ تانک «لئوپارد ۲» و ۸۸ تانک «لئوپارد ۱» که مدل قدیمی‌تر است را در اختیار دارد، به گفته این مقام آلمانی «آماده کردن این تانک‌ها برای جنگ چندین ماه و هزاران یورو هزینه در برخواهد داشت. این تانک‌ها باید کاملاً تخریب و دوباره ساخته بشوند.»

متحدان غربی اوکراین در هفته‌های اخیر وعده ارسال تجهیزات قویتری را داده‌اند و مدعی هستند کی‌یف با بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند به راحتی قلمرو‌های خود که روسیه تصرف کرده را باز پس بگیرد.

روز گذشته «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد که این کشور اولین کشور غربی خواهد بود که تانک‌های مدل غربی برای جنگ را به اوکراین می‌‎فرستد و اولین محموله شامل ۱۴ تانکر چانجر ۲ خواهد بود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی توییتری ابراز امیدواری کرد که ارسال این تجهیزات موجب تقویت اوکراین شده و همچنین پیامی واضح به دیگر متحدان برای تسریع روند ارسال بفرستد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۶ دی ۱۴۰۱
ولی پهبادهای ما برای ارسال به روسیه از هم اکنون آماده است
آخرین اخبار