ایجاد بیش از ۲۸ هزار شغل در لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۲۸ هزار و ۱۱ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در سامانه "رصد" مربوط به استان ثبت شده است.

علی جهانی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان افزود: سامانه رصد جهت جلوگیری از انحراف تسهیلات اشتغال و خدمات‌رسانی به متقاضیان و جویندگان کار در کشور ایجاد شده است که با توجه به تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سالجاری، تاکنون بیش از ۲۸ هزار مورد به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی استان ثبت می‌شود اظهار داشت: بیشترین درصد ثبت اشتغال مربوط به شهرستان‌های دلفان، سلسله و کوهدشت بوده است همچنین بر اساس نتایج عملکرد دستگاه‌های استان، بنیاد برکت، اتاق اصناف و کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای بیشترین تعداد ثبت اشتغال در سامانه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ایجاد اشتغال یکی از مهمترین چالش‌های امروز استان است که باید با همت بیشتر و تلاش شبانه روزی همه نهاد‌های دولتی و مردمی پیگیری شود.

جهانی به ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۶ (وام ارزان قیمت اشتغال) به دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: سهمیه اعتباری هریک از نهاد‌های اجرایی به صورت دستگاه اجرایی و شهرستانی مشخص شده و لازم است در شناسایی افراد واجد شرایط با همکاری بانک‌ها دقت بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز گفت: تاکنون بخش مهمی از شغل‌های ثبت شده مورد پایش تلفنی و میدانی قرار گرفته است.

سیروس ابراهیمی ادامه داد: از ۱۵۰ واحد اشتغال آفرین شهرستان خرم آباد که پایش شده اند حدود ۱۶/۵ درصد موارد ثبت شده تحقق پیدا نکرده است که این میزان از بررسی نمی‌تواند به درستی گویای سطح تحقق واقعی اشتغال باشد و در این راستا به بررسی و راستی آزمایی میدانی بیشتری نیاز است.

گفتنی است در این جلسه، ۱۰ دستگاه اجرایی که موفق به ثبت موارد تعهد ایجاد اشتغال نشده اند توضیحات و موانع موجود را تشریح کردند و بر این اساس مقرر شد در جلسه آتی کارگروه موانع را برطرف کنند و گزارش‌های دقیق تری در این باره ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار