امروز صورت می‌گیرد؛

انعقاد ۲ تفاهم نامه در حوزه مرغ و گلخانه داری سربیشه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از انعقاد ۲ تفاهم نامه در حوزه مرغ و احداث گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان سربیشه خبر داد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قرار است امروز دو تفاهم نامه در حوزه کشاورزی سربیشه منعقد شود که می‌تواند به توسعه کشاورزی این شهرستان کمک کند.

او افزود: اولین تفاهم نامه در حوزه کشتارگاه مرغ است و از محل تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری تسهیلاتی به آن ارائه می‌شود و ۷۷ نفر در این حوزه مشغول به کار می‌شوند.

جعفری با اشاره به اینکه دومین تفاهم نامه در حوزه احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس است، اظهار کرد: این تفاهم نامه بین جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی منعقد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: در این تفاهم نامه، ساخت ۱۰۰ واحد گلخانه کوچک مقیاس در روستا‌های شهرستان سربیشه توافق می‌شود که می‌تواند گام مهمی در ایجاد اشتغال در روستا‌ها با وجود محدودیت‌های آبی در شهرستان باشد.


بیشتر بخوانید


او گفت: هر گلخانه کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربع ظرفیت دارد و یکی از اهداف این طرح، افزایش بهره وری در مصرف آب است.

جعفری تصریح کرد: هزینه نسبتا پایین اینگونه گلخانه‌ها نسبت به گلخانه تجاری می‌تواند کاشت و پرورش محصولات سبزی و صیفی و تولید نشاء را در پی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.