استاندار اردبیل گفت: دانشگاه‌ها، پارک علم‌وفناوری و جهاد دانشگاهی، نسبت به رصد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

سید حامد عاملی با تأکید بر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و احصای وضعیت گذشته و فعلی این شرکت‌ها گفت: لازم است دانشگاه‌ها، پارک علم‌وفناوری و جهاد دانشگاهی، نسبت به رصد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کرده و آخرین وضعیت این شرکت‌ها را اعلام کنند.

استاندار اردبیل در نشست قرارگاه اقتصاد دانش‌بنیان استان اظهار کرد: رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل و احصای وضعیت گذشته و فعلی این شرکت‌ها مورد تأکید بوده و باید دانشگاه‌ها، پارک علم‌وفناوری و جهاد دانشگاهی، نسبت به رصد وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف اقدام کرده و آخرین وضعیت این شرکت‌ها را اعلام کنند.

عاملی افزود: با توجه به احداث شهرک ۳۵ هکتاری پارک علم‌وفناوری استان اردبیل، چنان‌چه خود پارک اقدام به احداث این شهرک می‌کند، مراتب را اعلام و در غیر این صورت، احداث آن را به شهرک‌های صنعتی واگذار کند.

اهمیت ارتباط و همکاری واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان

او ادامه داد: ارتباط بین واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان مهم است چراکه تولیدکنندگان می‌توانند با توجه به ظرفیت تولیدات خود و توان شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری‌های لازم را با هم داشته و از فناوری‌های نوین در واحد‌های خود بهره‌برداری کنند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: به‌دلیل اهمیت رفع موانع و مشکلات واحد‌ها و شرکت‌های فعال دانش‌بنیان، نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل به‌صورت یک در میان به موضوع رفع مشکلات این شرکت‌ها اختصاص می‌یابد.

عاملی گفت: با توجه به وجود دانش‌آموزان مستعد و خلاق در استان اردبیل، ایجاد خانه‌های خلاق تحت پوشش آموزش‌وپرورش می‌تواند در شناسایی استعداد‌های دانش‌آموزان استان و زمینه‌سازی برای ایجاد فناوری‌های نو در آینده موثر باشد.

او بیان کرد: ارتباطات مستمر بین مراکز آموزشی، دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان ضروری بوده و باید نیازمندی‌های لازم برای رشد و توسعه شرکت‌های فناور فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.