مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: مصوبه خرید و نصب ۲ دستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا در اشنویه و تکاب اخذ شده و در آینده این دستگاه در مهاباد نیز نصب خواهد شد.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۱۰ ایستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا شهرستان‌های مختلف استان وجود دارد و مجوز نصب ۲ مرکز دیگر نیز اخذ شده تا این تعداد به ۱۲ مرکز برسد. دستگاه سنجش آنلاین آلودگی هوا در اشنویه نصب می‌شود

وی افزود: از این تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، ۶ ایستگاه در شهر ارومیه قرار دارد و در شهر‌های خوی، سلماس، بوکان و سردشت نیز هر کدام یک ایستگاه نصب شده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی این ایستگاه‌ها به صورت آنلاین آلودگی هوا را اندازه‌گیری کرده و داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و سنجش آلودگی هوای شهر‌های مختلف استان به اداره‌کل محیط زیست ارسال می‌شود.

شهند با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در استان گفت: همایش استانی هوای پاک، بازدید از مراکز معاینه فنی، دیدار با قضات دادگستری، برگزاری نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا، نشست سلامت و هوای پاک، نشست با مراکز دانش بنیان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه و برپایی میز خدمت در حاشیه برپایی نماز‌های جمعه در مناطق مختلف استان از برنامه‌های این اداره کل در هفته هوای پاک است.

۲۴ تا ۳۰ دی ماه به نام هفته هوای پاک در تقویم ایران نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.