مراکز گذری کاهش آسیب، سرپناه افراد بی خانمان

مدیرکل بهزیستی البرز به همراه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و رییس بهزیستی کرج از مرکز گذری کاهش آسیب (رستا) تحت نظارت بهزیستی البرز و گرمخانه مرکزی تحت نظارت شهرداری کرج بازدید کرد.

وجیهه محمدی فلاح در حاشیه این بازدید گفت: مراکز گذری کاهش آسیب (DIC) و مراکز سرپناه شبانه (شلتر) که تحت نظارت بهزیستی هستند، مراکزی هستند که به منظور کاهش آسیب‌های اعتیاد تاسیس شده و مراکز dic از ساعت ۹ الی ۱۴ و شلتر‌ها از ساعت ۱۸ الی ۸ صبح خدمات بهداشتی و آموزشی به فرد آسیب دیده و معتادانی که تمایل به ترک ندارند و دارای رفتار‌های پرخطر هستند ارائه می دهند.

او می گوید: در این مراکز وعده غذای گرم، مکانی برای استراحت و خواب، استحمام، توزیع لباس و پوشاک، پانسمان و آموزش‌های لازم در خصوص کنترل و کاهش بیماری‌هایی همچون اچ آی وی و ایدز و بیماری‌های مقاربتی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: همچنین در این مراکز تست‌های HIV بصورت رایگان انجام می شود و در صورت شناسایی افراد به مراکز درمانی ارجاع داده خواهند شد.

او با بیان این که مردم افراد بی‌سرپناه را در روز‌های سرد سال همراهی کنند، افزود: با توجه به فصل سرما و برودت هوا چهار مرکز بهزیستی در استان البرز آماده خدمت رسانی به افراد میباشند به همین منظور از مردم نوع دوست استان البرز درخواست دارم در هر ساعت از شبانه روز و به صورت کاملا رایگان نسبت به راهنمایی و انتقال افراد بی‌سرپناه، کارتن خواب، معتادین متجاهر و دیگر گروه‌های در معرض آسیب به مراکز بهزیستی همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۲۳:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
با این گرمخانه کجان الان سه شب دارم دنبال گرمخانه میگردم