دستگیری ۵٣ شکارچی متخلف در مشهد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مشهد گفت: در سرمای اخیر ۵٣ شکارچی به همراه ١١ قبضه اسلحه شکاری طی سرمای چند روز اخیر دستگیر شدند.

هادی موسی‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مشهد گفت: به دلیل برودت هوا و سرما یگان حفاظت محیط زیست مشهد اقدام به تامین آذوقه مورد نیاز پرندگان و دان‌پاشی در حاشیه مناطق مسکونی برای تامین غذای حیوانات کرد.

وی افزود: به دلیل احتمال سواستفاده برخی از شکارچیان از شرایط سرما و گرسنگی حیوانات از ۲۰ دی ماه اقدام به گشت و کنترل مستمر مناطق تحت حفاظت شد که طی این برنامه پایشی ۵۳ شکارچی به همراه ۱۱ قبضه سلاح شکاری و ۱۵ رشته دام شکار شده کشف شد.

فرمانده حفاظت محیط زیست مشهد ادامه داد: از شکارچیان دستگیر شده پرندگانی نظیر چکاوک وحشی، یاکریم، کبوتر چاهی و سهره خاکی کشف و ضبط شد که متخلفین علاوه بر اینکه طبق ماده ۱۱ قانون شکار و صید، بدلیل شکار و صید در فصول و ساعات ممنوع مقرر به جزای نقدی می شوند.

موسی پور بیان کرد: میزان جریمه در فصل ها و زمان های ممنوع شکار از ٢٢ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۴۵ میلیون ریال یا حبس از ۹۱‌ روز تا ۶ ماه است که متخلفان باید خسارت وارده به محیط زیست بابت شکار غیر مجاز را طبق مصوبه شواری عالی محیط زیست پرداخت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار