۷۴ درصد از تعهدات ایجاد اشتغال در تربت‌حیدریه محقق شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۹۶ شغل جدید در این شهرستان ایجاد شده است که ۷۴ درصد از تعهدات ایجاد اشتغال از سوی دستگاههای اجرایی را شامل می‌شود.

محمدرضا مهدیان‌مقدم افزود: تعهد دستگاههای اجرایی شهرستان تربت حیدریه برای ایجاد اشتغال در سال جاری ۲ هزارو ۸۳۰ شغل بوده است که اکنون ۷۴ درصد از آن به ثمر رسیده و امیدواریم طی مدت باقیمانده از سال جاری ۱۰۰ درصد برنامه پیش بینی شده محقق شود.

وی اضافه کرد: از مجموع مشاغل ایجاد شده صحت عملکرد ۳۳۵ شغل مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار گرفت که ۹۸ درصد آنها به تایید کارشناسان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تربت حیدریه رسید.

مهدیان مقدم عمده مشاغل ایجاد شده را در حوزه های جهاد و کشاورزی؛ صنعت، معدن و تجارت؛ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ بهزیستی؛ فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ورزش و جوانان اعلام و اظهار کرد: برای این مشاغل علاوه بر منابع دولتی و پرداخت تسهیلات بانکی، آورده ریالی متقاضیان و هزینه کرد شرکت های خصوصی نیز تسهیل‌گر امور بوده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: امسال در بخش مشاغل خانگی تربت حیدریه ۴۱۹ مجوز صادر و تاکنون برای ۷۸ نفر آنها مبلغ ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی مصوب شد که برای پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شدند، از این تعداد تاکنون به ۲۸ نفر در مجموع به میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی عملکرد بانک کشاورزی شهرستان تربت حیدریه در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در مقایسه با سایر بانک‌ها را بهتر ارزیابی و افزود: همکاری بانکها می تواند روند ایجاد شغل‌های جدید را آسان و شتاب دهد.

مهدیان‌مقدم در ادامه با یادآوری اینکه ۳۶۱ تعاونی فعال در تربت حیدریه اشتغال قابل توجهی ایجاد کرده است، گفت: نمی توان اشتغال دقیقی از این تعاونی ها ارائه داد چون متناسب با شرایط بازار و عرضه و تقاضا وضعیت شناوری دارند اما با در نظر گرفتن اینکه هر یک از آنها دستکم ۷ نفر سهامدار و تعدادی کارمند و کارگر دارند؛ بخش قابل توجهی از جمعیت شاغل و مولد شهرستان در بخش تعاون مشغول فعالیت هستند.

تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قطب کشاورزی محسوب می شود و در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز دارای مزیت های نسبی است و با احتساب دو شهرستان زاوه و رشتخوار حدود ۳۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار