یک منبع عراقی اعلام کرد که مقاومت این کشور به زودی تصمیم قاطعی را در مورد استقبال السودانی از باقی ماندن نیرو‌های آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.

یک منبع سیاسی عراقی امروز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تصریح کرد: «هیچ بازگشتی از الزام نیرو‌های آمریکایی به خروج از کشور وجود ندارد و به زودی مواضع قاطعی در برابر اظهارات نخست وزیر در مورد باقی ماندن آن نیرو‌ها اتخاذ خواهد شد».

این منبع افزود: «رهبران هیئت هماهنگی مقاومت عراق خواستار برگزاری نشستی برای صدور یک تصمیم واحد علیه تصمیم دولت فعلی و مخالفت با اشغالگری آمریکا شده اند.»

قبل از این، محمد التمیمی یکی از اعضای چارچوب هماهنگی شیعه، در مورد اظهارات محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در توییتر خطاب به السودانی نوشته بود: "چه کسی به شما حق داده که بر سر خون شهدا چانه بزنید و چه کسی هستید که سرنوشت عراق را رقم می‌زنید و آمریکا از چه زمانی دوست ما شده است؟ "

نخست وزیر عراق اخیرا در مصاحبه‌ای از حضور نیرو‌های آمریکایی در کشورش دفاع کرد و جدولی زمانی را برای خروج آن‌ها تعیین نکرد. 

السودانی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال که روز یکشنبه منتشر شد، گفته بود که «نیاز به نیرو‌های خارجی هنوز وجود دارد و نابودی سازمان تروریستی داعش به زمان بیشتری نیاز دارد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار