آیا دوربین‌ها می‌توانند تخلفات پلاک را ثبت کنند؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران گفت:تخلفات پلاک بیشتر در محدوده‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا روی می‌دهد.

سرهنگ رازقى در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شاید خیلی از مردم ندانند که دوربین‌ها می‌توانند تخلفات مربوط به پلاک را را ثبت کنند.

وی افزود: سامانه‌هایی در اختیار داریم که پلاک مخدوش شده را با توجه به سایر مشخصات خودرو تشخیص می‌دهد و پلاک واقعی را مشخص می کند.

سرهنگ رازقی بیان کرد: جریمه این تخلف تا ٦٠ هزار تومان که برای انواع پوشش پلاک در نظر گرفته شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: تخلفات پلاک بیشتر در محدوده‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا روی می‌دهد.

وى درباره پلاک سوم بیان کرد: پلاک سوم مربوط به خودرو‌های سنگین ارتباط دارد و افرادی که گواهینامه پایه یک گرفته اند این موضوع را می‌دانند. پلاک سومی که جدیدا مطرح شده این است که کلیه وسایل نقلیه‌ای علاوه بر این جفت پلاک دارای پلاک سوم نیز هستند.

سرهنگ رازقی بیان کرد: پلاک سوم دیگری هم قرار است بر روی خودرو‌ها نصب گردد که آن روی شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود و به صورت برچسب است.

وی گفت: فعلا این پلاک روی هیچ وسیله نقلیه‌ای نصب نیست و این پلاک در ماه‌ها های آینده روی خودرو‌ها نصب می شود و محل آن روی شیشه جلوی خودرو است.

سرهنگ رازقی افزود: با نصب این پلاک ضریب امنیتی خودرو افزایش یافته و اصالت خودرو کامل‌تر می‌شود و امکان جعل و سواستفاده از قسمت‌های خودرو امکان پذیر نیست.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۷ دی ۱۴۰۱
آخه رو شیشه خودرو مگه پلاک میچسبونن که جلودیدروبگیره!! تازه چه فایده ای داره کسی که پلاک جلو و عقب را مخدوش میکنه خب پلاک سوم روشیشه هم همزمان مخدوش میکنه دیگه/ بزرگترین معضل در تشخیص پلاکها از دوربین منازل و معابرو اماکن این هست که پلاکها جلو و عقب خودرو هستن وخیلی دفعات تو دوربین هانمیفتن باز اگه به جارو شیشه میگفتین دوشماره پلاک چاپ لیزری کوچیک رو دو طرف ماشین مثلا رکاب یاکنار زیردری یا نزدیک در باک و امثال اینجاها میزدین بدرد یه کاری میخورد خود شماره پلاکم میشه تبدیل به چیزی شبیه بارکد و علامت کرد که دوربین ها اون تشخیص بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۷ دی ۱۴۰۱
پلاک ۴ پلاک ۵ الی پلاک ۱۰۰ بچسبانید بعد از چند سال باز یک طرحی میاد پلاک‌ها را می کنند اصلا یک اوضاعی هست
-
فریاد
۱۱:۳۷ ۲۷ دی ۱۴۰۱
برید امنیت خودروها را بالا ببرید اگر حریف خودروسازان که متصل به دولت هستند می شوید نه دنبال نصب پلاک سوم هستید که راحترین چیز هست .
Iran (Islamic Republic of)
عبدالباسط دهانی گنکی
۱۳:۲۵ ۲۷ دی ۱۴۰۱
کدوم سامانه همون سامانه ای که ماشین داخل پارکینگ راجریمه میکند یاماشینی که داخل خونه هست از استانهای دیگه براش برگ جریمه صادرمیشه سامانه ی خوب وارز آوری
آخرین اخبار