کرمانشاه امسال ۱۰۴ روز هوای ناسالم را تجربه کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : این استان امسال ۱۰۴ روز هوای ناسالم را تجربه کرد که در مقایسه با پارسال با افزایش چند برابری همراه است.

احد جلیلیانمدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه امسال در مجموع ۱۰۲ روز هوای هشدار و ۲ روز هوای اضطرار و در مجموع ۱۰۴ روز هوای غیراستاندار و ناسالم داشته است و این در حالی است که این آمار در کل سال ۱۴۰۰ تنها ۲۲ روز بود.

وی منشاء بیشترین آلودگی هوای استان را گرد و غبار و ریزگرد‌ها دانست و گفت: گرد و غبار استان کرمانشاه منشاء خارجی و به طور معمول از بهمن ماه آغاز و تا اواخر تیرماه تداوم دارد.

هیچ کانون ریزگردی در استان کرمانشاه وجود ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: بررسی‌های صورت گرفته در استان نشان می‌دهد که هیچ کانون ریزگردی در استان وجود ندارد و منشاء گرد و غبار‌های استان کشور‌های عراق، سوریه و عربستان است.

جلیلیان گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل این پدیده اقدامات بسیار مثبتی را با دیدار با مسوولان برخی کشور‌های منطقه انجام داده است که امیدواریم نتایج آن در سال‌های آینده مشاهده شود.

ثبت ۱۰۴ روز هوای ناسالم در کرمانشاه

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط توپوگرافی شهر کرمانشاه خوشبختانه پدیده وارونگی هوا در این شهر امسال مشاهده نشده است، افزود: در طول ۲ ماه اخیر حتی یک روز از وضعیت هوا در شرایط ناسالم قرار نگرفته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.