ضرورت نظارت جدی شهرداری‌ها بر اعمال تخفیفات و معافیت‌ها برای معلولان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت:شهرداری‌ها برای اعمال تخفیفات و معافیت‌ها برای معلولان توجه و نظارت بیشتری داشته باشند.

فخر السادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در قانون ذکر شده است شهرداری‌ها باید معافیت و تخفیفاتی را برای معلولان در نظر بگیرند، ازجمله قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و قانون جامع حمایت از معلولان که شهرداری‌ها را موظف به توجه به افراد ناتوان و اعمال تخفیفات کرده است.

به گفته وی در قانون تاکید شده است معلولان از پرداخت عوارض نقل، انتقال ملک و حق واگذاری معاف هستند. همچنین از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آماده‌سازی زمین، عوارض نوسازی و حق انشعابات آب، برق و گاز معاف هستند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعداد از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استاندارد‌های تخصصی مربوط به معلولان را‌رعایت نکرده باشند خودداری نمایند.

فخرالسادات خامسی در خصوص حمایت از بیماران خاص گفت: متأسفانه بیماران خاص از جمله کلیوی، ام اس، هموفیلی و تالاسمی قانون جامع حمایت ندارند و در تخفیفات و معافیت‌های شهرداری‌ها نادیده گرفته شده اند این موضوع نیز باید پیگیری شود بیماران خاص با توجه به هزینه سنگین درمان و تهیه دارو نیاز به حمایت و برخی تخفیفات و معافیت‌های ویژه در زمینه هزینه‌های شهرداری دارند که متاسفانه در تدوین قوانین مورد غفلت قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.