مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان از بارش برف و باران در دو گردنه برف خیز ساردوئیه و جبالبارز شهرستان جیرفت خبر داد.

 مجتبی محمودی گفت: بارش برف از عصر امروز در گردنه‌های برفگیر امیرالمومنین ساردوئیه و سربیژن آغاز شده است وهمچنان ادامه دارد.

او افزود: رانندگانی که قصد عبور از این ۲ مسیر برف گیر در جنوب کرمان را دارند، بدون زنجیر چرخ از تردد در این مسیر‌های برف گیر خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان داشت: با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی در زمینه بارش برف و باران در نیمه شرقی کشور، همه تمهیدات لازم برای عملیات راهداری در زمان بارش برف در این ۲ گردنه برفگیر ساردوییه و جبالبارز برنامه ریزی شده است.

او تصریح کرد: از اولین ساعات بارش برف اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بسیج دستگاه‌های سبک و سنگین راهداری و استقرار در این ۲ گردنه آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را دارند.

محمودی تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین در ۲ گردنه امیر المومنین و جبالبارز مستقر هستند و عملیات راهداری زمستانی را انجام می‌دهند.

او بیان کرد: ۵ دستگاه نمک پاش در محل راهدار خانه سربیژن و شهدای راهدار جبالبارز مستقر است تا در صورت نیاز به نمک پاشی محورها، اقدام به نمک پاشی کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تصریح کرد: هم اکنون هم کار نمک پاشی در جاده‌های برفی در سربیژن به همت عوامل راهداری در حال انجام است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان از تردد گشت‌های راهداری با وسایل سبک در طول محور جیرفت - سربیژن و سربیژن - بافت برای بررسی تردد ایمن خبرداد و گفت: باز کردن محور‌ها و ایجاد تردد ایمن برای مردم و رانندگان مهم‌ترین وظیفه مجوعه راهداری است.

او از رانندگان خواست قبل از حرکت به سمت مقصد وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای جنوب استان جویا شوند تا سفری با برنامه و ایمن داشته باشند.

محمودی گفت: صبوری و رانندگی با سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی سبب جلوگیری از تصادفات دلخراش و بر هم نخوردن نظم ترافیکی محور‌ها برای خدمات رسانی بهتر راهداران خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه با آغاز طرح راهداری زمستانی در حوزه جنوب استان از یکم آذر ماه امسال، همه تمهیدات لازم در این طرح برنامه ریزی شده است و مجموعه راهداری با آمادگی کامل وارد این طرح شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار