سید محمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با حضور در برنامه تهران ۲۰ اظهار کرد: در قانون هوای پاک سازمان هواشناسی مکلف شده است، مدل پیش بینی آلودگی هوا را پیاده سازی کند که در این مدل ۹۶ ساعت قبل موضوع در دست اجرا باشد؛ شنیدهها حاکی است این اقدام برنامه ریزی شده، اما هنوز انجام نشده است.
وی بیان کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا قابلیت این اقدام را ظرف مدل ۲۴ و ۴۸ ساعت را دارد که در تارنمای شرکت می توان آن را مشاهده کرد. البته سازمان هواشناسی نیز این مدل را پیاده سازی کرده است اما هنوز عملیاتی نشده است تا در کمیته اضطرار آلودگی هوا به کار گرفته شود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به شنبه های امید و افتخار افزود: در مسیر توسعه سیستم حمل و نقل برقی اولویت اول موتورسیکلت، اولویت دوم اتوبوس و در نهایت اولویت آخر برقی سازی ناوگان تاکسی است که در شنبه پیش رو ۳ طرح را در این زمینه رونمایی خواهیم کرد.
میرزایی قمی با بیان اینکه بالغ بر هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت در اختیار توزیعکنندگان شرکت پست است، ادامه داد: در طرح نخست رونمایی از موتورسیکلت های برقی همکاری شرکت پست را خواهیم داشت که برای اولین بار به شکل سوآپ باتری انجام می شود که البته پیش تر با توجه به موانع موجود از جمله پیمایش، نبود جایگاه های مناسب و … بحث سواپ باتری(جایگزینی باطری) به بن بست خورده بود.
وی ادامه داد: در طرح سواپ باتری مالک موتور سیکلت مالک بدنه است و بخش خصوصی خدمات باطری را ارایه می کند. طرح دومی که شنبه از آن رونمایی خواهد شد قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی است که روز شنبه دو دستگاه آن رونمایی خواهد شد و قرار است در خط بهارستان -جمهوری به کار گرفته شود.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در تشریح سومین طرحی که به مناسبت روز هوای پاک در بیست و دومین شنبه امید و افتخار رونمایی خواهد شد، بیان کرد: سومین طرح نیز بهرهبرداری از مرکز معاینه فنی است که با ۲ خط به شهروندان سرویس دهی می کند.