نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

«توسعه نیافتگی» ملاک توزیع اعتبار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد

خانی گفت: سال های قبل ملاک اختصاص اعتبار، مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر حسب جمعیت بود که در بودجه سال آتی به عدم توسعه یافتگی تغییر کرد.

خانی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در شهرستان میامی و کلاته‌های مختلف این شهرستان رقم خورده که حاکی از هماهنگی و همدلی خوب بین مسئولان استانی و شهرستانی است، تاکید کرد: حضور مدیران کل استانی و مدیران شهرستانی بین مردم برای پیگیری مشکلات یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم در شهرستان‌های شاهرود و میامی است.

وی با بیان اینکه علیرغم تمام مشکلات اقتصادی که داریم می‌بایست از ظرفیت خوب مدیریتی در شهرستان‌های شاهرود و میامی و همچنین استان سمنان برای تحقق طرح‌های اقتصادی و عمرانی بهره بگیریم، بیان کرد: پیگیری مسئولان در این راستا، نیاز است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس از تغییر در قانون اعتبارات دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲ خبر داد و تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ کاری در مجلس آغاز شد و نمایندگان به دنبال تغییر ملاک‌های تقسیم اعتبارات بودند که این اقدام با جلوگیری و قدرت نمایندگان کلان شهرها متأسفانه در سال ۱۴۰۱ محقق نشد اما با تلاش‌هایی که صورت دادیم توانستیم تغییرات را در بودجه ۱۴۰۲ اعمال کنیم.

خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه چهار درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: سابقاً ملاک این برداشت از اعتبارات جمعیت بود اما با تلاش‌های صورت گرفته ملاک توسعه یافتگی در صدر ملاک‌های اختصاص این اعتبارات قرار گرفت و جمعیت در رتبه دوم ایستاد که این سبب می‌شود تا اعتبارات خوبی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان‌های کم جمعیتی مانند سمنان برسد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال ۱۴۰۱ عمده ملاک جمعیت بود لذا خیلی از شهرستان‌های کشور و روستاها نمی‌توانستند از چهار درصد سهم خوبی ببرند اما در مجلس شورای اسلامی رایزنی شد و خوشبختانه توانستیم جمعیت را در اولویت دوم قرار دهیم، افزود: دهیاری‌ها در بودجه ۱۴۰۲ و همه شهرداری‌های ما در استان سمنان مالیات را بخش زیادی از اعتبارات خود خواهند یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.