بر اساس گزارش وبسایت "The Verge"، برجستهترین نامزدهای پست مدیرعاملی توئیتر به شرح زیر هستند:
شریل سندبرگ
شریل سندبرگ مدیر سابق عملیات متا است. این انتخاب ممکن است بدیهیترین انتخاب باشد، به خصوص اگر ماسک پس از معرفی یک مدیر عامل جدید، به رهبری امور مهندسی در توئیتر ادامه دهد.
سندبرگ ارتباطاتی دارد که ماسک برای شروع اصلاح تجارت رو به رشد توئیتر به آن ها نیاز دارد. او پس از ترک متا در سال گذشته یک فریلنسر است؛ اما ماسک از طرفداران فیس بوک نیست و سندبرگ نیز به نظر میرسد که این روزها از تمرکز بر امور بشردوستانه و زندگی خانوادگی خود راضی است.
امت شر
امت شر یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل توئیچ است. او موفق شد شرکت رسانههای اجتماعی را به یک غول فناوری بفروشد. او تخصص لازم را برای اجرای برنامه ماسک برای تبدیل توئیتر به یک پلتفرم ویدیویی بیشتر دارد.
ونسا پاپاس
ونسا پاپاس مدیر اجرایی TikTok است. او تجربیاتی را دارد که ماسک نیاز دارد. او ابتدا به پیشرفت برنامه سازندگان اولیه YouTube کمک کرد. برخی اخبار وجود دارند که او ممکن است در سال جاری قصد خروج از TikTok را داشته باشد؛ اما اگر ماسک اساساً به دنبال شخصی باشد که تبلیغکنندگان بزرگ او را میشناسند، پاپاس بهترین انتخاب نخواهد بود. زیرا تمرکز او در درجه اول بر تولید محصول و محتوا است.
جیم لنزون
جیم لنزون، مدیرعامل یاهو است که سابقه فعالیت در رسانه و تبلیغات را دارد. جدا از دوره کوتاهش به عنوان مدیر عامل Tinder، او اکنون رهبری یاهو را بر عهده دارد؛ اما ممکن است به دنبال فرصت مناسبی باشد. او با جامعه تبلیغات و تخصص عملیاتی ارتباط دارد که ماسک میتواند از آنها استفاده کند. مشخص نیست که آیا لنزون میخواهد برای ماسک کار کند یا خیر.
کوین سیستروم
کوین سیستروم یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سابق اینستاگرام است. او از زمان خروج از اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ و در پی اختلافش با مارک زاکربرگ، ساکت بوده است؛ اگرچه به مدل شبکههای اجتماعی TikTok علاقه نشان داده است. او پول زیادی به دست آورده است، اما اهرم کافی در جامعه تبلیغاتی که ماسک احتمالاً به دنبال آن است، ندارد.
منبع: 24.ae