معاون قضایی دادگستری کرمان گفت: آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کاهش ورودی برخی پرونده‌های مربوط به حوزه عفاف به دادگستری موثر خواهند بود.

علی میرزابیگی در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر (گروه‌های تذکر لسانی) که به میزبانی معاونت اجتماعی سپاه ثارالله برگزار شد، افزود: نقش سازنده فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح مشکلات فرهنگی و رفتاری جامعه امروز برکسی پوشیده نیست.

او با اشاره به مبانی قیام امام حسین (ع) که شهید امر به معروف و نهی از منکر بوده اند، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های قانونی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر به خوبی استفاده شود.

میرزابیگی بیان داشت: چنانچه امر به معروف و نهی از منکر به نحو دقیق و با برنامه ریزی و به کارگیری نیرو‌های آموزش دیده و آگاه از قانون توام با احترام به مخاطبین انجام شود، در اصلاح کج روی‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و در نهایت کاهش ورودی برخی پرونده‌های مربوط به حوزه عفاف به دادگستری موثر خواهد بود.

معاون قضایی دادگستری شهرستان کرمان در ادامه با تشریح مواد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، به سوالات حقوقی تعدادی از شرکت کنندگان این همایش پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار