مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت:بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان طی سه ماه گذشته برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اصفهان هزینه شده است.

محمدحسین صفاری با اشاره به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج، اظهار داشت: بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از سهم سازمان بیمه سلامت و صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج طی سه ماه گذشته برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان اصفهان هزینه شده که بیشترین هزینه مربوط به گروه بیماری‌های سرطانی بوده و بخش عمده پرداختی‌ها در حوزه دارو است.

او با اشاره به بند ۹ سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: لازم است کاهش سهم مردم از هزینه‌های درمان تا آنجا که بیمار جز رنج بیماری، دغدغه و رنج دیگری نداشته باشد، اتفاق بیفتد.

صفاری افزود: در همین راستا صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج برای اولین بار در کشور با حمایت نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم از مهر ماه ۱۴۰۱ ایجاد شده و سازمان بیمه سلامت متولی اجرایی شدن این قانون است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: اساسنامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج اواخر شهریورماه به تصوب هیات محترم وزیران رسید و از ابتدای آبانماه ۱۴۰۱ در تمام کشور اجرایی شد. بر اساس اساسنامه این صندوق، سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به پوشش مازاد هزینه‌های دارو و خدمات بیماران خاص و صعب العلاج می‌کند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی برای سال آینده توجه ویژه‌ای به اعتبارات این صندوق داشته باشد.

صفاری ادامه داد: پس از آغاز به کار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای آبان ماه، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان استان اصفهان در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت ایران نشان دار شده اند و برای این بیماران، به دو شکل خدمات ارائه می‌شود.

او اضافه کرد: شکل اول برای ۲۷ بیماری که بسته خدمتی شامل خدمات تشخیصی، ویزیت، آزمایشات، تصویربرداری و خدمات درمانی شامل مداخلات پزشکی و دارویی بوده که در سامانه‌ها بارگذاری شده و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند می‌شوند و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان نوع بعدی خدمات به شکلی است که بیمه شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان و یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه کرده و پس از تأیید کمیته استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان تحت عنوان خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب را دریافت کنند.

منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.