همایش تجلیل از خادمان مواکب اربعین حسینی در موقوفات و بقاع متبرکه استان کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : امسال ۱۵ موکب از سوی مجموعه اوقاف در استان کرمانشاه مشغول خدمت رسانی به زوار اربعین شدند که ۱۳ موکب در داخل استان کرمانشاه از کنگاور تا مرز خسروی و دو موکب در خارج از کشور - یکی در نجف و دیگری در منذریه عراق- برپا شده بود.

 وی با اشاره به ورود خوب مجموعه اوقاف در حوزه خدمت رسانی به زوار اربعین، گفت: موکب‌های مجموعه اوقاف در اربعین امسال خدمت رسانی خوبی به زوار داشته و انصافا گل کاشتند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به تامین هزینه‌های موکب‌های وقفی از محل درآمد موقوفات، گفت: در استان کرمانشاه موقوفات خوبی در حوزه خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات داریم، چون مردم این استان از گذشته‌های دور به خدمتگزاری به زوار عتبات عالیات شهره‌اند.  

وی هر نوع خدمت رسانی به زوار اربعین را همچون تیری در چشم دشمنان برشمرد و افزود: تا عاشورا و اربعین زنده است، دشمنان نخواهند توانست هیچ کاری برای ضربه زدن به اسلام از پیش ببرند.

وی از پیاده روی اربعین به عنوان یکی از جلوه‌های شکوه اسلام یاد کرد و افزود: دشمنان با دیدن مراسم اربعین امسال به این نتیجه رسیدند که باید هرطور شده جلوی پیشرفت اسلام و انقلاب را گرفته و برای رسیدن به اهداف خود فتنه اخیر را راه انداختند، غافل از اینکه اسلام مقتدر است و آن‌ها نخواهند توانست با این دست فتنه‌ها به اسلام و انقلاب ضربه بزنند.

صالحی با اشاره به شکست سنگین دشمنان در جریان فتنه اخیر، گفت: دشمنان در جریان اغتشاشات اخیر سیلی محکم دیگری از مردم خورده و بار دیگر از توطئه چینی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دلسرد شدند.

 ۷۶۰۰ مترمربع فضا برای اسکان موقت زوار اربعین حسینی راه اندازی شد

حجت الاسلام مجید میرزایی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی ۷۶۰۰ مترمربع فضا برای اسکان موقت زوار اربعین حسینی در موکب‌های وقفی برپا شده در استان در اربعین امسال، گفت: در اربعین امسال موکب های اوقاف علاوه بر پذیرایی، اطعام صبحانه، ناهار، شام و میان وعده، خدمات درمانی و اسکان شبانه هم به زوار ارائه کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه آخرین موکب برپا شده در داخل کشور در مرز خسروی موکب مجموعه اوقاف بود، افزود: در اربعین امسال ۸۱۰ هزار نفر از خدمات موکب‌های مجموعه اوقاف کرمانشاه بهره‌مند شدند.

 وی با اشاره به توزیع بیش از ۳۵ هزار هدیه فرهنگی شامل سربند، چفیه، شال مشکی و ... بین زوار پیاده روی اربعین از سوی موکب‌های مجموعه اوقاف، گفت: موکب‌های اوقاف علاوه بر خدمات رسانی به زوار، در زمینه برپایی مراسم معنوی فعال بوده و با برگزاری مراسم زیارت عاشورا، دعای کمیل و ... پذیرای زوار پیاده روی اربعین بودند.

وی با اشاره به پای کار بودن شبانه روزی ۳۸۰ نفر در موکب‌های وقفی استان کرمانشاه، گفت: خیرین در کنار کارکنان اوقاف نقش مهمی در خدمتگزاری هرچه بهتر به زوار پیاده روی اربعین داشتند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.