مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: حفاظت از این جنگل‌ها که بخش عمده آنها جنگل‌های دست‌کاشت هستند، منوط به همراهی و مشارکت مردم محلی است

مرادی حقیقی  با اشاره به تخریب برخی مناطق جنگلی اظهار کرد: اگر مردم در حفظ جنگل‌های دست کاشت با اداره‌ی منابع طبیعی و آبخیزداری همکاری کنند و جنگل‌های دست کاشت را متعلق به خودشان بدانند، شاهد حل بسیاری از مشکلات موجود خواهیم بود.

وی گفت:طرح واگذاری عرصه های منابع طبیعی با هدف نگرش‌های اقتصادی، افزایش و ارتقای وضعیت معیشتی بهره برداران و مجریان طرح های منابع طبیعی و جنگل نشینان اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه یکی از رویکردهای سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بحث مشارکت مردمی در همه امور از جمله اصلاح و احیای مراتع منابع طبیعی است، افزود: در این بخش مردم مشارکت داشته ولی با تهیه این طرح مشارکتی، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی به مردم واگذار می شود.

مرادی حقیقی اظهار کرد: برای جلوگیری از دخل و تصرف در عرصه های ملی و طبیعی نیز با فعال کردن تیم های گشت زنی و به‌منظور تثبیت مالکیت دولت و اراضی ملی و همچنین مشخص نمودن مرز اراضی ملی با مستثنیات افراد ، پروژه کمربند حفاظتی با شاخص بنچ مارک به مساحت ۸۶کیلومتر در استان اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.