میانگین انتظار برای آمبولانس به بیماران دسته دو که شامل سکته‌های مغزی مشکوک یا حملات قلبی می‌شود ‎‎؛ بیش از ۹۰ دقیقه در انگلستان است در حالی که زمان مورد قبول ۱۸ دقیقه است.

در این مقاله به اعتراضات بیماران در انگلستان اشاره کوتاه شده است.

یوسف محمود نظیر پنج ساله پس از اعزام به خانه بر اثر ذات الریه درگذشت، علیرغم اینکه یک پزشک التهاب لوزه او را بدترین بیماری توصیف کرده بود که تا به حال دیده بود.

مارتین کلارک ۶۸ ساله پس از اینکه ۴۵ دقیقه منتظر آمبولانس بودند توسط خانواده اش به بیمارستان منتقل شد و او در خانه دچار درد قفسه سینه شد. او پس از ایست قلبی درگذشت.
در حالی که پرستاران روز چهارشنبه اعتصاب کردند و تمرکز آن‌ها بر دستمزد پایین بود، میزان بحران پیش روی بیماران در سرویس بهداشت بریتانیا (NHS) آشکار شده است.
پرستار اورلا دولی می‌گوید: ما هر روز به عنوان پرستار سر کار می‌رویم و تمام تلاشمان را می‌کنیم، اما تمام تلاشمان در حال حاضر کافی نیست و این به این دلیل است که حجم کار ما مدام افزایش می‌یابد و منابع ما با آن مطابقت ندارد.
مادران بیماران معترضند چرا که وقتی فرزندشان دچار حمله قلبی می‌شوند، درمان نمی‌شوند. زیرا آمبولانسی وجود ندارد که به سراغ آن‌ها برویم.

پدر یک خانواده با وجود سرطان جراحی نشده است، زیرا تخت برای درمان او وجود ندارد.

این وضعیت به‌عنوان بدترین بحران از زمان تأسیس NHS در سال ۱۹۴۸، با تمرکز ویژه بر تصادف و اورژانس (A&E) توصیف می‌شود، اما همچنین شامل زمان انتظار طولانی برای درمان هم می‌شود.

بر اساس NHS انگلستان، رکورد ۵۴۵۳۲ نفر در ماه دسامبر برای دریافت درمان بیش از ۱۲ ساعت منتظر ماندن، به ثبت رسیده است.

دکتر وحید آریان این هفته به تایمز گفت: یک بار با ۱۴ آمبولانس روبرو شد که در بیرون بیمارستانش در کاونتری مرکز انگلستان صف کشیده بودند.

من مجبور شدم هر آمبولانس را باز کنم و داخل را نگاه کنم و تصمیم بگیرم که کدام بیمار وضعیت اورژانسی تری برای وارد شدن به بیمارستاندارد، زیرا ما فقط دو تخت داشتیم.

در روترهام شمال انگلستان عموی یوسف جوان، ظهیر احمد گفت: وقتی برای پذیرش او به پرستاران التماس کرد، گفتند: تخت و پزشک کافی وجود ندارد او به رسانه‌های بریتانیایی گفت: آن‌ها مدام به ما می‌گفتند:ما یک پزشک داریم. می‌خواهید چه کار کنیم؟ ما هیچ تختی در دسترس نداریم.

خانواده کلارک در ساسکس شرقی جنوب انگلستان، گفتند که او مردی قوی اندام بوده است، که اگر درمان فوری دریافت می‌کرد، می‌توانست زنده بماند. همسر او به بی بی سی گفت: NHS خراب است.
همه می‌ترسند اگر مریض شوند. کجا می‌توانند مراجعه کنند؟

دولت مشکلات را ناشی از تأثیرات همه‌گیری می‌داند، اما افزایش مرگ‌ومیر‌های بیش از حد در سال گذشته نیز تا حدودی به دلیل بحران کارکنان بوده است.

دلیلش هرچه که باشد برای متیو سیمپسون ۵۴ ساله که به دلیل دیابت و بیماری تحلیل رفتن عضله دیستروفی میوتونیک دچار شده تسلی بخش نیست.
او پس از نزدیک به ۱۷ ساعت در انتظار کمک درگذشت.

سیمپسون ۴۷ ساله از هال، در شمال انگلستان گفت: او برای همسرش با شماره اورژانس ۹۹۹ تماس گرفته. هر دو در حالی که منتظر امدادگران بودند به خواب رفتند، اما وقتی سیمپسون از خواب بیدار شد همسرش را بی جان دید.

دارل ویلسون ۵۴ ساله از استاکپورت می‌گوید: پرستاران به او گفتند که اگر خودش همسرش را به بیمارستان نمی‌برد، زنده نمی‌ماند.

او یک شب حدود ساعت ۲۲ بعد از تنگی نفس و درد قفسه سینه با آمبولانس تماس گرفت. همسرش دبی هشت بار دیگر در طول شب با ۹۹۹ تماس گرفت، اما آمبولانس اعزام نشد.
همسرش سرانجام خودش او را  ۲۰ دقیقه‌ای در صبح روز بعد به بیمارستان رساند.

ویلسون گفت: پرستاران به او گفته اند که اگر منتظر آمبولانس می‌بود، زنده نمی‌ماند.

این نقص عملکردی سیستم اجرایی بهداشتی و درمانی انگلستان با عدم پاسخ دهی مسئولان مواجه است.

 

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار