۶۰ دستگاه اتوبوس استاندارد به ناوگان حمل و نقل عمومی اردبیل اضافه می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از اضافه شدن ۶۰ دستگاه اتوبوس استاندارد به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اردبیل در راستای تحقق هوای پاک خبر داد.

حسن قاسم پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق هوای پاک در استان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، ۶۰ دستگاه اتوبوس استاندارد به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اردبیل اضافه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: خودرو‌های غیراستاندارد از منابع اصلی آلایندگی هوا محسوب می‌شوند و به همین دلیل نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین انجام معاینه فنی خودرو‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

قاسم پور با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز نقش مهمی دارد افزود: سرانه فضای سبز شهری استان اردبیل حدود ۱۱ مترمربع است در حالیکه استاندارد آن، ۱۵ متر مربع است و امیدواریم با همکاری شهرداران استان، به سمت توسعه فضای سبز شهری که یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا است حرکت کنیم.

او تصریح کرد: قانون هوای پاک در ۳۴ ماده، تکالیفی را بر عهده ۲۳ دستگاه اجرایی قرار داده است و اگر بخواهیم هوای پاک استان را حفظ کنیم، تمام دستگاه‌ها و همچنین عموم مردم باید احساس مسئولیت کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.