محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر تونل ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تاکید کرد: انجام این زیرساختها برای ارتقای جادههای استان به ویژه در مناطق کوهستانی با تلاش و سرمایه گذاریهای فراوان انجام گرفته است.
وی ابراز کرد:با احداث این تونلها انجام سفر برای شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی آسانتر و همچنین مسیر جادهها کوتاهتر شده است.
وی عنوان کرد: همچنین در چهار دهه گذشته ۱۵۰ پل بزرگ به مساحت بیش از ۱۰۰ متر در مسیر جادههای استان ایجاد شده که با صرف هزینههای زیاد صورت گرفته است.
راستا تصریح کرد: تاکنون ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده که هزار کیلومتر از این میزان اصلی، ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و بقیه جادههای روستایی است.
وی با یادآوری اینکه برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: زیرساختهای ایجاد شده سرمایه بزرگ برای مردم استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب بخش عمدهای از جادههای استان خاکی و سختگذر بوده تاکید کرد: در این مدت تحولات بزرگی در حوزه راههای ارتباطی ایجاد شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت:به غیر از جاده پاتاوه دهدشت هم اکنون ۳۴ طرح بزرگ راهسازی در این استان با بیش از ۹۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در دست ساخت است.
۲۰ کیلومتر تونل در جادههای کهگیلویه و بویراحمد احداث شد
وی عنوان کرد:جادههای یاسوج به شیراز، سمیرم و بابامیدان گچساران به باشت، گچساران به باباکلان، دهدشت به سوق، دهدشت به سمت چرام از مهمترین راههای در حال ساخت هستند.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:با هدف افزایش ایمنی سفر چهارخطه کردن جاده تا ۳۰ کیلومتر ورودی شهرهای بزرگ کهگیلویه و بویراحمد در اولویت برنامههای این اداره است.
راستا تاکید کرد: تاکنون ۶۰کیلومتر از جاده یاسوج به سمیرم، پنج کیلومتر جاده کمربندی یاسوج و۱۶ کیلومتر در مسیر یاسوج به شیراز چهارخطه شده است.
وی عنوان کرد: جاده طرح چهارخطه یاسوج به شیراز ۶۵ درصد پیشرفت، تقاطع مهریان ۳۰ درصد و دهدشت به چرام ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.