جشنواره بزرگ فجر ولایی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی جشنواره بزرگ فجر ولایی در خرم‌آباد برگزار و همزمان با برگزاری این جشنواره، مسابقات حفظ قرآن کریم نیز انجام می‌گیرد.

فرشته ایازی دبیر اجرایی جشنواره بزرگ فجر ولایی در رابطه با برگزاری این جشنواره اظهارداشت: جشنواره بزرگ فجر ولایی، ایام الله دهه فجر در خرم‌آباد برگزار و در این جشنواره مسابقات مختلفی از جمله حفظ قرآن، حفظ نهج البلاغه، مسابقه نقاشی، مسابقات شعر، داستان کوتاه، مقاله پژوهشی و خوشنویسی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه شرکت در این مسابقات برای عموم آزاد است افزود: مسابقه حفظ نهج البلاغه برای کودکان رده سنی ۸ تا ۱۰ سال از حکمت یک تا ۲۰ از کتاب نهج البلاغه، نونهالان رده سنی ۱۰ تا ۱۲ سال از حکمت یک تا ۳۰ و برای نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال از حکمت یک تا ۵۰ از کتاب نهج البلاغه است.

دبیر اجرایی جشنواره بزرگ فجر ولایی عنوان کرد: مسابقه نقاشی ویژه کودکان، نونهالان و نوجوانان برای رده سنی ۳ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود که در روز مسابقه نمونه جهت نقاشی به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

او با اشاره به اینکه مسابقات شعر، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی و خوشنویسی با موضوع نقش ولایتمداری در پیروزی و پایداری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود بیان کرد: در این مسابقه نیز کودکان و نونهالان در رده سنی ۸ تا ۱۴ سال و نوجوانان و جوانان در رده سنی ۱۴ تا ۲۰ سال می‌توانند شرکت کنند.

ایازی گفت: مسابقات نهج البلاغه و نقاشی به صورت حضور برگزار می‌شود، اما سایر مسابقات به صورت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فجر ولایی است.

او تصریح کرد: مهلت ثبت نام در کلیه رشته‌ها تا ۱۶ بهمن ماه و مهلت ارسال آثار (شعر، داستان کوتاه، مقاله پژوهشی) تا ۱۸ بهمن ماه است.

دبیر اجرایی جشنواره بزرگ فجر ولایی زمان برگزاری مسابقه نقاشی را پنجشنبه بیستم بهمن ماه اعلام کرد و گفت: مسابقه حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه و خوشنویسی نیز روز جمعه بیست و یکم بهمن ماه انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۲ بهمن ماه مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد اظهارداشت: در مراسم اختتامیه از نفرات برتر با اهداء جوایز ارزنده و لوح تقدیر، سفر زیارتی و سیاحتی، کارت هدیه و ده‌ها جوایز غیر نقدی تجلیل به عمل می‌آید.

ایازی افزود: علاقه‌مندان جهت ارسال آثار و ثبت نام می‌توانند به آدرس خرم‌آباد، خیابان انقلاب، بعد از خیابان ناصر خسرو، کوچه شهید دارابی، موسسه قرآن و عترت و دبستان و پیش دبستانی رهروان حضرت فاطمه زهرا (س) مراجعه کنند.

ایازی عنوان کرد: علاقه‌مندان جهت دریافت اطلاعات لازم برای ثبت نام در مسابقه، می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۶۳۹۸۵۸۵۲ در پیام‌رسان ایتا پیغام خود را بفرستند.

او بیان کرد: جشنواره بزرگ فجر ولایی با همکاری گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه قرآن و عترت و دبستان و پیش دبستانی رهروان حضرت فاطمه زهرا (س) در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 

برچسب ها: دهه فجر ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.