استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از طرح‌های اقتصادی و عمرانی بویژه در حوزه مرغداری‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و طرح هادی روستایی بلاتکلیف ماندهاست.

 محمد کرمی در جلسه شورای اداری نیکشهر اظهارداشت:  بسیاری از طرح‌های اقتصادی و عمرانی بویژه در حوزه مرغداری‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و طرح هادی روستایی بلاتکلیف مانده که تاکید ویژه شده تا در بازه زمانی کوتاه مدت تعیین تکلیف و گردش مالی بخش خصوصی و مردم به چرخه اقتصادی و بنیادین استان وارد شود.

وی افزود:این شهرستان ظرفیت های خوبی بویژه در مناطق روستایی با نیروها و مدیران جوان و انقلابی دارد که باید از این ظرفیت در راستای خدمت واقعی و صادقانه به مردم استفاده شود.

وی بیان کرد: ظرفیت کشاورزی و دامداری نیکشهر کم نظیر است و توجه به آن علاوه‌بر تولید ثروت برای مردم می‌تواند امنیت غذایی شهرستان و منطقه را تضمین کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای پویایی و تغییر و تحول، مسوولان بدنبال نوآوری و خلاقیت باشند، افزود: با مدیرانی که رفتار درستی با مردم نداشته باشند برخورد جدی می کنیم.

وی بیان کرد: شهرستان نیکشهر نزدیک ترین شهرستان به سواحل مکران است که تقویت زیر ساخت های آن می تواند پشتیبان مناسبی برای طرح های کلان استانی و کشوری باشد.

کرمی گفت: مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم در استان سیستان و بلوچستان بویژه در روستاها است که این مهم هر چه سریعتر با نظارت دقیق و با ضریب استحکام استاندارد باید انجام شود.

وی افزود: فعال شدن تعاونی های دانش بنیان با مشارکت و پشتیبانی اساتید و دانشجویان دانشگاه های سطح استان یک نیاز ضروری برای استان است تا نوآوری و خلاقیت را در پروژه‌های کلان، بر پایه داده های پژوهشی و علمی بیش از پیش به کار بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش آفرینی موثر مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت: هر جا مردم پای کار آمده‌اند و همسو با مسوولان بوده اند هم رضایت عمومی بیشتر شده و هم ظرفیت های بیشتری بویژه در حوزه های فرهنگی و اقتصادی فعال شده است.

وی گفت: قرار گرفتن نیکشهر در شاهراه های ارتباطی استان ظرفیت های ویژه ای را برای این شهرستان بویژه در محور جاده ترانزیتی چابهار _ نیکشهر به ایرانشهر بوجود آورده است که از این فرصت باید برای تقویت بنیه اقتصادی روستائیان و اشتغال زایی استفاده کرد.

کرمی ادامه داد: با اضافه شدن بندرهای کوچک و فعال شدن مرزهای بین المللی و با رایزنی‌های دیپلماتیک، تبدیل محور ترانزیتی چابهار به نیکشهر و ایرانشهر بعنوان پرتردد ترین محور استان به بزرگراه یکی از اولویت های مهم است که به سرعت پیگیری خواهد شد.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار