رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما هم اکنون، در حال اصلاح موردی و جزئی محتوای کتاب‌های درسی هستیم.

حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: برخی از همکاران ما در حال تغییرات و تعدیل بخشی از محتوای کتاب‌های درسی برای سال آینده هستند.

او ادامه داد: بخشی از مشکلات کتاب مربوط به ساختار آن است که نمی‌توان در بازه کوتاه مدت تغییر داد.

وی افزود: ما هم اکنون، در حال اصلاح موردی و جزئی محتوای کتاب‌های درسی و تشکیل گروه‌هایی برای طراحی ساختار جدید کتاب به صورت موازی هستیم.

لطیفی بیان کرد: ما از تمام ظرفیت‌ها و صاحب‌نظران داخل و خارج از سازمان می‌خواهیم تا طرح‌واره‌های تالیف جدید ارائه دهند. طرح‌نامه ای که اگر قرار باشد در آموزش استفاده شود، به چه نحوی باشد بهتر است.

وی ادامه داد: کاهش تعداد کتاب‌های درسی نیز از برنامه‌های اساسی است که مد نظر داریم. یک یا دو طرح نیز برای سبک کردن وزن کتاب‌های درسی در دست مطالعه داریم.

رئیس سازمان پژوهش افزود: یکی از مشکلات عدم تغییر کتب درسی، برنامه پشت کتاب‌های درسی است؛ به طوری‌که اگر کتابی بخواهد تالیف شود باید از قبل برنامه‌ درسی آن آماده شده باشد. 

لطیفی اظهار کرد: ما برای مهر سال ۱۴۰۲ باید ۱۵۰ میلیون جلد کتاب چاپ کنیم؛ بنابراین از شهریور امسال فرآیند چاپ کتاب‌های درسی را آغاز ‌ و تاکنون بیش از ۳۰ میلیون جلد کتاب را چاپ کرده‌ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پایان گفت: تعداد قابل توجهی از کتاب‌های درسی نیازمند تحول و تغییرات در ساختار هستند که ما در تلاشیم این تحولات زودتر انجام شده و به دست دانش آموزان برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
لطفا بفرمایید آیا مطالب زاید و بدون کاربرد از کتابهای درسی حذف شد؟
Iran (Islamic Republic of)
Oy
۰۹:۵۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
به عنوان یک دانش آموز سال آخر لطفا لطفا یکم در تألیف کتاب ها مخصوصا شیمی تجدید نظر کنید بروز کنید واقعا اکثر مطالبش غیر شیمیِ از جغرافیا و زمین شناسی و تاریخ و... داخل کتاب شیمی داریم.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۹:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
امیدوارم کتاب های درسی کودکان،مخصوصا دوره ابتدایی، باهم ادغام بشوند،و مسئولین مربوطه متوجه بشوند که نیازی به حمل تمام کتب درسی روزانه برای کودکان نیست،و کتب درسی را به صورت فصل از هر درس در یک کتاب قرار دهند تا نیازی نباشد کودک از ابتدای سال قسمت هایی درسی آخر سال خود را هم با خود حمل کند،
شخصا خودم در دوره تحصیل همین کار را انجام می دادم از هر کتاب بخش هایی را جدا و به صورت یک کتاب درآورده بودم و چند کتاب ادغام شده باهم ساخته بودم،که هرگز معلم ها متوجه این موضوع نشدند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
هنوز کتابهای سال قبل که پولش داده شده را تحویل ندادن