نیروی هوایی اردن توافقنامه خرید ۱۲ فروند هواپیمای F۱۶ از آمریکا را امضا کرد.

نیروی هوایی اردن توافقنامه خرید ۱۲ فروند هواپیمای F۱۶ از آمریکا را امضا کرد.  فرماندهی نیروی هوایی اردن با حضور نماینده رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، توافقنامه خرید هواپیما‌های نظامی که شامل تحویل ۱۲ فروند هواپیمای F۱۶ می‌شود را با طرف امریکایی امضا کرد.
 
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، این توافقنامه توسط سرتیپ خلبان «محمد فتحی» فرمانده نیروی هوایی اردن و «روهیت نیبال» معاون سفیر آمریکا در امان امضا شد.
 
این توافق در چارچوب تقویت توان دفاعی و بازدارندگی نظامی اردن و افزایش سطح آمادگی رزمی و عملیات مشترک با آمریکا و نیز تقویت چارچوب همکاری‌های مشترک بین دو کشور، حمایت از تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم و ​​تقویت ثبات در منطقه است.
 
این درحالی است که پیش از این معاونت سیاسی ـ نظامی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده بود همه هزینه‌های قرارداد فروش ۱۶ جنگنده F-۱۶ به اردن را که مبلغ آن به ۴.۲۱ میلیارد دلار می‌رسد دولت امریکا متقبل خواهد شد.
 
این وزارتخانه تاکید کرده بود این مبلغ در چارچوب کمک‌های نظامی خارجی امریکا و با هدف سرمایه‌گذاری در تقویت یک شریک اساسی امریکا پرداخت خواهد شد. پیش از این منابع اردنی نیز خبر داده بودند که نه دولت و نه نیرو‌های مسلح و نه نیروی هوایی سلطنتی اردن هیچ مبلغی برای این قرارداد پرداخت نخواهند کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار