جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی از امروز شروع شده و تا نهم دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی در پوتراجایا به کار خود ادامه می‌دهد.

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی صبح امروز، ۳۰ دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی واقع در پوتراجایا به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است.

این جشنواره به مدت ۱۰ روز آماده استقبال از عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها است.

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی

جشنواره ۱۰ روزه بین‌المللی قرآن مالزی دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی است؛ از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم (ص) و صحابه، نمایشگاه پرده کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان.

رویدادهای متنوعی در این جشنواره جهانی طراحی شده است که از این میان می‌توان به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌‎آمیزی اشاره کرد.

در این جشنواره مراجعین می‌توانند از مجموعه چاپ قرآن و فرآیندهای مربوطه بازدید کنند و کتب قدیمی و فرسوده قرآنی و اسلامی را برای امحاء به بخش مربوطه تحویل دهند.

جشنواره هنرهای قرآنی مالزی

هیئتی از ایران شامل هنرمندان قرآنی متشکل از علی جنگی، هنرمند مرمت‌کار و قلم‌زن و علی همتی، استاد خط و حکاکی روی عقیق هر دو از خراسان رضوی، محسن سلیمانی، هنرمند خوشنویس خط ثلث و کوفی ایرانی و از هنرمندان کالیگرافی، پیمان پیروی، هنرمند خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق، محمد حاتمی، نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و همچنین یکی از هنرمندان ایرانی تذهیب‌کار مقیم مالزی اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار