مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: چنانچه روند بارگذاری صنعت در استان به همین صورت پیش برود، تا ۵ سال آینده درگیر آلودگی هوا می‌شویم.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به مناسبت بزرگداشت روز جهانی هوای پاک تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون، این استان تنها هشت روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته که منشا این آلودگی گرد و غبار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در این مدت شاخص کیفیت هوای استان؛ ۷۶ روز پاک، ۱۵۶ روز قابل قبول، هشت روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۳۰ روز دارای گرد و غبار بوده است.


بیشتر بخوانید


وی وضعیت هوای استان را هم اکنون مطلوب ارزیابی و اذعان کرد: چنانچه روند بارگذاری صنعت در استان به همین صورت پیش برود، تا ۵ سال آینده، در این استان نیز با آلودگی هوا مواجه خواهیم شد.

یوسف‌پور با بیان اینکه خروجی گاز و غبار از دودکش واحد‌های آلاینده از مشکلات آلایندگی هوا در سطح استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۴ مورد اندازه‌گیری و پایش آلودگی هوا، ذرات، گرد و غبار و گاز خروجی از واحد‌های صنعتی در استان از واحد‌های صنعتی که پتانسیل آلودگی هوا دارند، انجام شد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۱۶ مورد تست خودروی مزایده، ۳۹ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی خودرو و ۱۸ مورد سنجش آلودگی صوتی انجام شده و ۱۵۴ مورد اخطاریه برای واحد‌های دارای مشکل صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به شعار هفته هوای پاک با عنوان «تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی»، گفت: برای این مناسبت، برنامه‌های مختلف عملیاتی، آموزشی، فرهنگی و ترویجی با رویکرد آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان و دستگاه‌های مرتبط اجرا شده است.

یوسف‌پور از همکاری و تعامل سازنده صدا و سیمای مرکز استان با حفاظت محیط زیست، برای اجرای قانون هوای پاک و ارتقای آگاهی و بینش شهروندان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار