فرماندار زرند گفت: واحد‌های صنفی یا تولیدکنندگان حق ندارند خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهند.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان زرند که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

او با تاکید بر استمرار نظارت و بازرسی‌های دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر بیان کرد: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها، کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب؛ انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده‌ای سودجو خواهد شد.

حسینی نژاد با بیان اینکه همه روسای اتحادیه‌های صنفی باید نصب نرخ‌نامه در واحد‌های صنفی عضو اتحادیه‌های خود را جدی بگیرند، تصریح کرد: تمامی واحد‌های صنفی باید نسبت به نصب نرخ‌نامه کالا و خدمات و در واحد‌های صنفی خود اقدام کنند.

او با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و ضرورت تشدید نظارت بر بازار خصوصاً قصابی‌ها و میوه فروشی ها، افزود: در همین راستا تمامی اصناف ملزم به درج قیمت در محلی که در دید خریدار قرار گیرد شدند و در صورت عدم رعایت این مهم، مبلغ جریمه تا یکصد میلیون ریال به واحد صنفی متخلف اعمال می‌گردد.

فرماندار زرند ادامه داد: واحد‌های قصابی نیز موظفند در بنر‌های متحدالشکل ۵۰ در ۷۰ قیمت‌های مصوب را در دید عموم مشتریان قرار دهند و هرگونه سهل نگاری با برخورد قانونی مواجه می‌شود.

در این جلسه در خصوص نحوه قیمت گذاری گوشت گوسفندی و گاو، ساماندهی وضعیت فروش دام زنده در شهرستان، ساماندهی و ایجاد بازار عرضه مستقیم مواد پروتئینی برای عموم مردم و همچنین برنامه ریزی جهت کنترل قیمت اقلام مورد نیاز مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان بحث و تبادل نظر و در پایان تصمیماتی اتخاد گردید.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور و... مراتب را به سامانه ۱۲۴ و یا شماره مستقیم ۳۳۴۳۷۲۷۲ واحد بازرسی و ثبت شکایات اتاق اصناف شهرستان، اعلام نمایند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد جدی و قانونی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
اینا باید جریمه شن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
واقعن پولی که از مردم میخورن از گوشت سگ حرامتره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
لاشی
۰۱:۴۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
واقعا نامردیه، وقتی ی مغازه صد قلم جنس داره و تو ده قلمشو فراموش کردی قیمت بزنی، بعد بازرس با ی نگاه سرسری بیاد عدم درج قيمت بزنه و کلی جریمه بشی، این واقعا پولش حرامه حرامممم
آخرین اخبار