معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای مهار گرگروها (فرسایش خندقی خاک) در چابهار و دشتیاری ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 حسن وحید در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست اجرا و گرگروها چابهار و دشتیاری  گفت: برای مهار گرگروها (فرسایش خندقی خاک) در چابهار و دشتیاری دو هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا از فرسایش خاک جلوگیری و روستاها و اراضی کشاورزی را در برابر این پدیده ایمن نگه داریم.

وی اضافه کرد: برای مهار پدیده گرگرو باید ردیف اعتباری جدید تعریف شود چون یکی از مهمترین مشکلاتی که مردم منطقه جنوب سیستان و بلوچستان با آن درگیر هستند فرسایش خندقی خاک است.

وی با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده، شدت حفر خندق و فرسایش خاک در این منطقه شش تا هفت برابر متوسط فرسایش کشور است، افزود: برای مقابله و مهار این پدیده سطح وسیعی از منطقه مطالعه شده که نیازمند تخصیص اعتبار است.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: اگر این مشکل در دو تا سه سال آینده برطرف نشود، مشکلات حاد زیست محیطی در منطقه ایجاد خواهد کرد و خیلی از روستاهها با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

وی گفت: کنترل فرسایش از مهمترین برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در منطقه هست که نیازمند ایجاد یک ردیف اعتباری مستقل است که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ این ردیف اعتباری ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار