رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: ۱۵۰ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده و تالاب نوروزلو با حکم مقام قضایی این شهرستان رفع تصرف شد.

علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: این مقدار اراضی در محدوده روستا‌های «گوگ‌جلو»، «آیدیشه»، «چلخماز» و «میرزانظام» این شهرستان قرار داشت که توسط کشاورزان این منطقه طی سال‌های گذشته تصرف شده بود.

وی اضافه کرد: این بخش از اراضی منطقه حفاظت شده نوروزلو با پیگیری‌های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان و با اخذ دستور دادستان و مصوبه شورای تامین و با حضور و همراهی نیروی انتظامی، سازمان آب منطقه‌ای، یگان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی رفع تصرف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست میاندوآب گفت: تالاب نوروزلو به جهت اینکه یک تالاب رودخانه‌ای و پشت سد انحرافی نوروزلو واقع شده است و در دل یک منطقه حفاظت شده قرار دارد، در طول سال دارای آب و مامنی برای انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی بومی و مهاجر است.

وی اظهار کرد: در پایش‌های محیط بانان از این منطقه حفاظت شده در این فصل، علاوه بر پرندگان بومی منطقه، پرندگان مهاجر از جمله قو، غاز خاکستری و انواع اردک‌ها نیز مشاهده شده است.

بقایی افزود: تالاب نوروزلو میاندوآب یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار مساحت دارد و در سال ۱۳۸۹ توسط شورای‌عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد و شکار و صید در این تالاب غیر قانونی است.

وی تاکید کرد: در شهرستان میاندوآب علاوه بر تالاب دایمی نوروزلو، تالاب دایمی شیرین‌آباد و تالاب‌های فصلی چنگیزجولی و علی‌یارکندی نیز در طول سال میزبان پرندگان مهاجر و بومی هستند.

تالاب رودخانه‌ای نوروزلو تالابی است که در جنوب غربی دریاچه ارومیه و در ۱۵ کیلومتری شهر میاندوآب واقع شده است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.