سید محمد هادی میر طاهری، دبیر فنی نمایشگاه «شهر خانواده»، درمورد برگزاری این نمایشگاه و هدف از برگزاری آن، بیان کرد: رویدادی در محل صندوق نوآوری شکوفایی برای ارائه طرحهای کسب و کار فرهنگ بنیان برگزار شده که به موازات آن، نمایشگاهی هم برپا میشود که «شهر خانواده»، همان نمایشگاه است و در آن، زنجیره محصولات این کسب و کارهای فرهنگ بنیان در ارائه میشود.
او گفت: کسب و کارهای فرهنگ بنیان کسب و کارهایی هستند که حول شخصیتی که بر اساس آن، داستان پردازی کرده و محصولاتی را تولید کرده اند به فعالیت میپردازند و محصولات دیگری را نیز در حوزه صنایع فرهنگی تولید میکنند. مثلاً اگر تصویرسازیکتاب کودک، محور آن است حول آن، بازی و انیمیشن هم تولید میشود و موضوع پیوستگی فرهنگی مطرح است.
به گفته دبیر فنی نمایشگاه، قرار است در نمایشگاه «شهر خانواده»، به معرفی زنجیره محصولات فرهنگی پرداخته شود که با یکدیگر مرتبط هستند و محوریت آن ها، شخصیتهای ایرانی است.
میرطاهری ادامه داد: در نمایشگاهی که آخر همین هفته، از ۶ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار میشود، حدود ۱۰ کسب و کار فرهنگ بنیان که دارای شخصیتهای ایرانی هستند حضور پیدا میکنند و زنجیره محصولات آنها در یک فضای تئاتر تعاملی معرفی میشود و با نمایشگاههای معمول که به صورت غرفه غرفه هستند، تفاوت دارد. زیرا در یک سری فضاهایی شبیه به منزل، دارای اتاق خواب کودک و اتاق نشیمن است که محصولات به صورت تئاتر تعاملی، معرفی میشوند. یعنی خانوادهای که مخاطب است، نقش بازی میکند.
او افزود: صنایع فرهنگی دارای تنوع زیادی هستند که از لباس و پوشاک تا نوشت افزار، انیمیشن، بازی رومیزی و اسباب بازی را دربر میگیرند و به همین دلیل، بخش عمدهای از سبک زندگی ما را صنایع فرهنگی تشکیل میدهند.