اجرای طرح کانون مدرسه همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با حضور دانش‌آموزان آغاز شد.

مدیر کل کانون های پرورش فکری کردستان  اظهار کرد: اجرای طرح کانون مدرسه  در ۱۰ مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  با توجه به تعداد نیرو‌های شاغل در مراکز و میزان همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها از برنامه‌های کانون اجرا می‌شود.

حمیدرضا گوهری افزود: طرح کانون مدرسه با هدف بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری و همچنین آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین و اولیای تربیتی با مراکز فرهنگی هنری کانون و فراهم آوردن زمینه‌های جذب اعضای جدید در مراکز کانون و ترغیب به مطالعه و کتابخوانی می‌باشد.  

او خاطر نشان کرد: طرح کانون مدرسه عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد.

گوهری در ادامه عنوان کرد: در این طرح دانش آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز از فعالیت درسی خود را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

 گوهری تصریح کرد: کانون در کنار آموزش رسمی مدارس می‌تواند با ارائه‌ی فعالیت‌های خلاق در قالب فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی به علاقه مندی‌ها و استعداد‌های فردی دانش آموزان توجه کند و آنان را با نگاه اندیشه محور و خلاق و هدفمند پرورش دهد و ضمن ایجاد فرصت کتابخوانی و دستیابی به تجربه‌های ناب و خلاق فرهنگی با کمک مربیان در ارتقاء یادگیری و تربیت نسلی که آینده ساز این مرز و بوم خواهد بود نقش آفرینش باشد.

او در پایان گفت: این طرح که برای دانش آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی اجرا می‌شود  از دی ماه آغاز گردیده و تا نیمه اردیبشهت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.