توسعه ۱۰۰ درصدی فیبر نوری زرند تا سال آینده

جلسه هماهنگی اجرای پروژه فیبر نوری کسب و کار‌ها و منازل شهرستان زرند (fttx) باحضور مدیرکل ارتباطات استان برگزار شد.

حسین ساجدی فر در این جلسه گفت: از ۸۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان زرند، ۸۱ روستا دارای ارتباط مکالمه مناسب و ۶۴ روستا دارای ارتباط اینترنتی مناسب هستند.

او افزود: تا پایان شهریور ماه سال آینده ۲۳ روستای شهرستان از اینترنت مطلوب بهره‌مند خواهند شد.

او بیان کرد: این تعداد شامل ارتقاء ۹ سایت به ۴G و ۷ سایت جدید و اجرای ۵۷ کیلومتر فیبر نوری روستایی را شامل می‌شود که اینترنت مناسب و پایدار را برای شهروندان زرندی به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان تصریح کرد: هم اکنون شهر زرند با اجرای بالای ۶۰ درصدی پروژه فیبر نوری، جزو اولین و برترین شهرستان‌ها در خصوص اجرای پروژه بستر فیبر نوری در سطح استان کرمان است.

او گفت: با همکاری شهرداری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر‌های شهرستان زرند، می‌توانیم تا شهریور ماه سال آینده بستر فیبر نوری را در شهر‌های شهرستان، خصوصا شهر زرندتا ۱۰۰ درصد توسعه دهیم.

ساجدی فر اظهار کرد: تمام این توسعه‌ها ذیل برنامه USO وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام خواهد شد.

فرماندار زرند نیز، توسعه پهنای باند اطلاعات و ارتباطات و همچنین سرعت اینترنت را جهت پشتیبانی و حمایت از کسب و کار‌های اینترنتی بسیار ضروری دانست .

او افزود: تغییر کسب و کار‌های فیزیکی به اینترنتی نیازمند حمایت مسئولان بوده و باید برای تقویت این نوع کسب و کار‌ها برنامه‌ای تدوین شده تا فصل جدیدی از فعالیت‌های شغلی در شهرستان آغاز شود.

برچسب ها: فیبر نوری ، اینترنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار