مراسم پرخرج تاجگذاری چارلز؛ سیلی به صورت مردم انگلیس

مخالفان سلطنت انگلیس خبر دادند در روز مراسم پر هزینه پادشاه این کشور تظاهراتی ترتیب خواهند داد.

مخالفان سلطنت انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کردند قصد دارند در جریان مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز در ماه مه تظاهرات کنند و گفتند این مراسم «یک سیلی به صورت» برای اکثر مردمی که با تورم بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، است.

براساس گزارش دیلی صباح، جنبش «ریپابلیک» در این خصوص گفت: با نیروی پلیس لندن در مورد برنامه‌هایش برای برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز در میدان پارلمان، که از سوی کلیسای وست‌مینستر، جایی که پادشاهان انگلیس تاجگذاری می‌کنند، مشرف است، در تماس بوده است.

گراهام اسمیت، مدیر اجرایی ریپابلیک، گفت: تاج گذاری جشن قدرت و امتیاز ارثی است، در جامعه مدرن جایی ندارد. این مراسم با هزینه ده‌ها میلیون پوند، سیلی بر صورت میلیون‌ها نفر است که با بحران هزینه زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کاخ باکینگهام روز شنبه گفت که مراسم تاج گذاری با راهپیمایی، کنسرت در قلعه ویندزور، مهمانی های خیابانی، نمایش های نور و داوطلبانه برگزار می شود.

تورم و هزینه‌های زندگی در انگلیس به قدری به مردم فشار آورده که تاکنون معلمان، کارگران, پرستاران، کارکنان دانشگاه‌ها، کارمندان راه‌آهن و خیلی دیگر از اقشار انگلیسی دست به اعتصاب زدند.

معلمان سراسر انگلیس و ولز اعلام کردند که خود را برای برگزاری اعتصابی گسترده و پیوستن به جمع پرستاران، کارکنان بخش ریلی و دیگر صنایع اعتصاب کننده آماده می کنند. این در حالی است که دولت اظهار کرده نمی تواند دستمزد بیشتری را پرداخت کند و هشدار داده که هرگونه افزایش غیرمنطقی دستمزدها منجر به بحرانی تر شدن نرخ تورم خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
مردم انگلیس از نظر حکومت صیهونیستی انگلیس برده به حساب می آیند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
این نژاد پرست برای لای جرز خوبه مناسب پادشاهی نیست
آخرین اخبار