بدهی بانکی، مشکل عمده واحد‌های تولیدی لرستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: بدهی بانکی و اقساط معوق از عمده‌ترین مشکلات واحد‌های اقتصادی و تولیدی استان هستند که دولت برای رفع این مشکل، مصمم است.

سیروس ابراهیمی اظهار کرد: برخی از واحد‌ها مالیات پرداخت نشده و معوقات تامین اجتماعی دارند که پس از بررسی، جهت پرداخت بدهی به آن‌ها زمان داده و یا مجددا بدهی‌شان تقسیط می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسایل در جلسه ستاد تسهیل طرح و برای رفع آن‌ها اقدام قانونی می‌شود چراکه اجرای مصوبات این ستاد، ضروری و قانونی است.

ابراهیمی ادامه داد: امروز چهار طرح عنوان شده در جلسه ستاد تسهیل به‌دلیل عدم کارشناسی مناسب از دستور کار خارج و در نهایت ۲۴ مشکل در بخش کشاورزی و ۶ مشکل در حوزه صنعت، معدن و تجارت بررسی و راهکار لازم برای رفع موانع پیش روی آن‌ها مصوب شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قانون مجلس شورای اسلامی بوده که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است، خاطر نشان کرد: این ستاد با توجه به دارا بودن ضمانت اجرایی، نقش مهمی در همکاری بانک‌ها با تولیدکنندگان دارد.

ابراهیمی افزود: واحد‌های مشکل‌دار به دستگاه‌های تخصصی مراجعه می‌کنند، مسایل از طریق دبیرخانه ستاد در سازمان صمت مطرح و کارشناسی شده و سپس در ستاد تسهیل مصوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.