برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی شکوه مادری

به مناسبت گرامیداشت روز زن جشنواره فرهنگی و ورزشی شکوه مادری ویژه بانوان دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ساری برگزار شد.

به مناسبت میلاد با سرسعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و تکریم مقام مادر و گرامیداشت روز زن، به همت اداره ورزش و جوانان ساری و برای اولین بار جشنواره فرهنگی ورزشی شکوه مادری ویژه بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری برگزار شد.

این آئین با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، دلیری سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری، سرهنگ ذبیحی مدیریت تربیت بدنی سپاه ساری، عاشقان عضو شورای اسلامی شهر ساری، مرادی فر رییس سازمان فرهنگی شهرداری ساری و جمعی از بانوان فعال در زمینه‌های ورزشی، علمی، اجتماعی و ایثار و شهادت در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد. ‎

همچنین با اجرای برنامه‌های متنوع و ایجاد فضای شاد و جذاب شامل اجرای موسیقی محلی و کارناوال سنتی، حرکات نمایشی گروه دختران نینجا و اجرای گروه سرود دختران گل نرگس از دیگر بخش‌های این جشنواره بودو

ملازاده مادر شهید گرانقدر مدافع حرم محمود رادمهر خطاب به حاضران گفت: حضرت زهرا (س) عالیترین نمونه و الگوی شاخص زن مسلمان در تاریخ اسلام است وجامعه‌ای که در آن زنان سالم، پاکدامن و عفیف داشته باشد فرزندانی نیکو و سالم نیز تربیت می‌شود.

او افزود: شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی جنبه‌های زندگی شخصی و اجتماعی گنجینه درخشانی از سَبک زندگی اسلامی و پیمودن راه سعادت در دنیا و آخرت است و همه ما نیز با بصیرت فاطمی و زینبی باید در این مسیر گام برداریم.

محمدعلی نوبخت فرماندار مرکز استان هم ضمن تبریک پیشاپیش ایام حلول ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع)، گفت: حضرت فاطمه (س) تجلی تمام نسخه‌های انسانیت، شرافت، ولایت و عدالت در کالبدِ حقیقی یک زن مسلمان است.

او با بیان اینکه الگوی معرفتی و زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) بر پایه درایتی ذهنی و جسمی، بینش الهی، عدالتخواهی در میدان و خستگی ناپذیری و بر پایه تفکری شهادت طلبانه بود، افزود: حضرت صدیقه طاهره (س) مظهر مادری اعلا در تاریخ اسلام است که در پیوند خانه، فرزند و همسر نقش اساسی داشتند و تا لحظه شهادت نیز لحظه‌ای در باور و یقین خود نسبت به ولایت درنگ نکردند.

در پایان این جشنواره از مادران شهیدان گرانقدرمحمود رادمهر، سیدجواد اسدی، احمد صالحی، مصطفی نوروزی و شهیده عظمت موسوی و همچنین از بانوان نخبه برتر، بانوان مدال آور آسیایی رشته کاراته، سمن‌های برتر حوزه فرهنگی و بانوان محجبه دستگاه‌های اجرایی تجلیل و تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار