رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورا از برگزاری جشنواره کالابوم با محوریت طراحی کالای هویت بخش با حفظ اصالت بومی در استان یزد خبر داد.

بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی شورا در دیدار با برخی فعالان صنایع دستی گفت: جشنواره طراحی صنایع دستی با عنوان کالابوم با محوریت طراحی کالای هویت بخش با حفظ اصالت بومی استان در حال برگزاری است.

او ادامه داد: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان یزد در حوزه طراحی و تولید صنایع دستی، به درستی می‌توانیم قدمی برای رونق این صنعت و ترغیب مردم به خرید محصولات صنایع دستی ایجاد کنیم.

حقیرالسادات درخصوص شهر‌های خواهر خوانده یزد گفت: ظرفیت شهر‌های خواهرخوانده و افزایش پیمان‌های خواهرخواندگی یکی از مهم‌ترین موضوعات کمیسیون گردشگری است و همین موضوع سبب شده‌است که بررسی شهر‌های خواهرخوانده جدید برای این شهر تاریخی مد نظر قرار گیرد و اقدامات مؤثری در این زمینه در حال انجام است.

رئیس کمیسیون گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای اسلامی شهر یزد افزود: هدف از این خواهرخواندگی‌ها پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند و مفاد این قرارداد‌ها موضوعاتی همچون فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی را شامل می‌شود.

حقیرالسادات در پایان تاکید کرد: مدیریت یکپارچه خواهر خوانده‌های شهر یزد برای ارائه دستاورد‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری برای عموم شهروندان یزدی ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار