افزایش ۲۰ درصدی ترافیک درون شهری / خودداری از سفر‌های غیرضروری درالبرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: همزمان بعد ازپایان تعطیلی مدارس ناشی از افزایش غلظت آلاینده ها، ترافیک درمعابر شهری این استان ۲۰ درصد افزایش یافت.

سرهنگ حمد الله رحمتی پورگفت: دراین شرایط گره ترافیکی دربرخی معابر شهری استان البرز به وجود آمده که کاسته شدن ترافیک با همکاری خانواده‌ها میسر خواهد شد.
 
او می گوید: نیرو‌های پلیس راهور برای روان سازی ترافیک در معابر اصلی شهر‌های استان البرز مستقر شده اند.
 
این مقام انتظامی افزود: والدین دانش آموزان برای جابجایی فرزندان خود حتی الامکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنندکه علاوه بر کاهش آلاینده‌ها، در روان سازی ترافیک نیز تاثیر بسزایی دارد.
 
سرهنگ رحمتی پور گفت: به دلیل تشدید آلاینده‌ها در مناطق مختلف این استان، شهروندان از سفر‌های غیرضروری در معابر شهری خودداری کنند و به به منظور کاهش این آلودگی نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز خاطرنشان کرد: در شرایط تشدید آلایندگی‌ها و کاهش کیفیت هوای این استان ضرورت دارد رانندگان خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی خود را برای رفع نقص به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی انتقال دهند.
 
وی تصریح کرد: بیش از چهار هزار وسیله نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی طی یک ماه گذشته در معابر شهری این استان اعمال قانون شده و طرح مقابله با خودرو‌های دودزا تا پایان هفته جاری در این استان ادامه دارد.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد، اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح با شدت بیشتری انجام می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.