مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اردبیل افتتاح شد

مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اردبیل با حضور دادستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل افتتاح شد.

مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اردبیل بعدازظهر امروز با حضور دادستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل افتتاح شد.

در این مراسم دادستان اردبیل با اشاره به اینکه افتتاح مرکز مطالعات و پژوهش‌ها نقطه عطفی برای شورای شهر است اظهار کرد: شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت آنان در اجرای برنامه‌ها و تصمیم‌گیری از تضییع بیت‌المال و ایجاد نارضایتی در بین مردم پیشگیری خواهد کرد.

عبدالله طباطبایی با انتقاد از برخی ناهماهنگی‌های در اجرای فعالیت‌ها و نبود آرایش و هویت شهری که نشان دهنده تاریخ و تمدن اردبیل باشد بیان کرد: گذشته صرفا متعلق به گذشته نبوده و آثار، نشانه‌ها و ردپایی که اکنون گذاشته می‌شود نیز به تاریخ تبدیل خواهد شد از این‌رو دقت در اجرای برنامه‌هایی با پشتوانه علمی و پژوهشی منجر به ثبت آثار ماندگار خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه طرح‌هایی که به صحن شورای شهر می‌آید باید پیوست پژوهشی داشته باشد تصریح کرد: ارتباط با نخبگان، دانشگاهیان و پیشکسوتان و استفاده از توانایی و ظرفیت این افراد در اجرای پروژه‌های شهر اهمیت بسزایی داشته و دادستانی نیز ظرفیت بزرگی دارد که در اختیار شورا و شهرداری اردبیل است.

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به مباحث فضای سبز و ترافیک تشریح کرد: اجرای تمامی برنامه‌ها اعم از خرد و کلان مستلزم پژوهش و تخصص است تا در عمل به نتیجه منجر شود.

میرجعفریان گفت: ورود نخبگان به عرصه تصمیم‌گیری در مدیریت شهری فرصت سوزی‌ها و نارضایتی در بین مردم را کاهش داده و نتایج فعالیت‌ها را برای مردم ملموس‌تر خواهد کرد.

او عنوان کرد: بررسی مشکلات مربوط به فضای سبز اردبیل و ارائه راهکار‌های متناسب با محیط شهری و موقعیت جغرافیایی اردبیل منجر به فضاسازی مناسب با پوشش گیاهی متناسب و ارتقای نشاط اجتماعی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل اعلام کرد: در بحث مربوط به ترافیک تنها افزایش تقاطع‌ها کارساز نبوده و توجه به فرهنگسازی و اصلاح فرهنگ تک‌سرنشینی نیز ضروری است.

او بر حفظ سبقه تمدن و تاریخ اردبیل در اجرای فعالیت‌ها بر پرهیز از سندسازی و اکتفا فعالیت‌ها بر روی کاغذ و تابلو و آمارسازی تاکید کرد.

در این مراسم سیدمحمد میرهاشمی عضو شورای شهر اردبیل به عنوان مسئول مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اردبیل معرفی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.